Työnseisaus keskiviikkona Olkiluodossa ja Turku Energiassa

Sähköliitto on tänään ilmoittanut työnseisauksista TVO Oyj:n Olkiluoto 1:n, 2:n ja 3:n voimalaitoksilla sekä Turku Energia Oy:ssä.

Sähköliittolaiset, jotka työskentelevät Olkiluodon kyseisillä voimalaitoksilla pois lukien käyttö- ja suojeluorganisaatio, ja Turku Energian sähkön- ja lämmönjakelussa ja voimalaitoksilla, keskeyttävät työt keskiviikkona 27. syyskuuta kello 14.30–15.30.

Sähköntuotanto tai laitosten turvallisuus eivät vaarannu työnseisauksen aikana.

Työnseisaukset ovat mielenilmaus Suomen hallituksen suunnittelemia heikennyksiä vastaan, jotka kohdistuvat työttömyysturvaan, työntekijöiden työtaisteluoikeuteen ja työehtoihin. Ensimmäiset lakiesitykset ovat tulossa eduskunnan käsittelyyn vielä syksyn aikana.

Aikaisemmin Sähköliitto on ilmoittanut työnseisauksista tiistaina 26. syyskuuta. Ne toteutetaan Kemijoki Oy:n vesivoimalaitoksilla ja Stora Enson Veitsiluodon sahalla.

Teollisuudessa työskentelevät sähköliittolaiset ovat keskiviikkona mukana niissä työnseisauksissa, joista Teollisuusliitto on ilmoittanut. Työnseisaukset koskevat kyseisten työpaikkojen omaa henkilöstöä.