Työnseisaus tiistaina Kemijoki Oy:n vesivoimalaitoksilla ja Veitsiluodon sahalla

Sähköliitto on tänään ilmoittanut työnseisauksista Kemijoki Oy:n vesivoimalaitoksilla ja Stora Enson Veitsiluodon sahalla. Caverion Industria Oy:n palveluksessa olevat sähköliittolaiset, jotka työskentelevät Kemijoki Oy:n vesivoimalaitosten huolto-, kunnossapito- ja investointitöissä, keskeyttävät työt tiistaina 26. syyskuuta kello 14.30–15.30. Samoin tekevät Veitsiluodon sahan kunnossapitotöissä työskentelevät sähköliittolaiset.

Työnseisaukset ovat mielenilmaus Suomen hallituksen suunnittelemia heikennyksiä vastaan, jotka kohdistuvat työttömyysturvaan, työntekijöiden työtaisteluoikeuteen ja työehtoihin. Ensimmäiset lakiesitykset ovat tulossa eduskunnan käsittelyyn vielä syksyn aikana.

Teollisuusliitto on niin ikään tänään ilmoittanut työnseisauksista samalla perusteella. Näillä työpaikoilla työskentelevät sähköliittolaiset ovat mukana Teollisuusliiton työnseisauksissa, jotka koskevat työpaikkojen omaa henkilöstöä.