Sähköalojen työttömyyskassan jäseneksi pääsee jokainen työttömyysturvalain soveltamisalaan kuuluva sähköaloilla tai niihin läheisesti liittyvissä ammateissa työskentelevä palkkatyöntekijä, joka ei ole täyttänyt 68 vuotta. Kassan jäseneksi voidaan hyväksyä myös sähköaloille opiskeleva henkilö, joka on palkkatyössä.

Palkkatyöntekijänä pidetään sellaista palkansaajaa, jonka toimeentulon on katsottava perustuvan toiselle tehtävästä työstä saatavaan palkkatuloon.

Kassan jäsen ei saa samanaikaisesti olla jäsenenä toisessa työttömyyskassassa.

Kassan jäseneksi pääsee myös palkkatyöntekijä, joka on liittynyt kassaan kuukauden kuluessa toisesta työttömyyskassasta erottuaan. Tällöin hänen hyväkseen lasketaan hänen työssäolo- ja jäsenyysaikansa edellisessä kassassa.

Kassan jäsenmaksu

Sähköalojen työttömyyskassan jäsenmaksu vuonna 2021 on 0,30 prosenttia ennakonpidätyksen alaisesta tulosta. Finanssivalvonta vahvistaa jäsenmaksun vuosittain.

Jäseneksi liittyminen

Sähköalojen ammattiliiton ja Sähköalojen työttömyyskassan jäseneksi voi liittyä sähköisellä lomakkeella. Voit myös tulostaa alla liitteenä olevan Word-muotoisen lomakkeen ja lähettää sen postitse osoitteella Sähköliitto, Jäsenrekisteri PL 747, 33101 TAMPERE.

Jos haluat liittyä pelkästään kassan jäseneksi, tulosta alla oleva pdf-muotoinen hakemus yksilöjäseneksi, täytä se ja lähetä työttömyyskassaan yhteydenottolomakkeen kautta tietoturvallisesti.

Lisätietoja liittymisestä saat työttömyyskassan palvelunumerosta ma ja ke klo 9‒15 ja pe klo 9‒12, puh. 03 252 0300.

Liitteenä alta löydät pdf-muotoisen tietosuojaselosteemme.