Kun vaihdat työpaikkaa

Tee uusi työsuhdeilmoitus jokaisen uuden työsuhteen alkaessa ‒ myös silloin, kun maksat jäsenmaksun itse. Voit hoitaa asian jäsenen sähköisessä asioinnissa, tulostamalla alempana liitteenä olevan lomakkeen tai tilaamalla lomakkeita liitosta.

Sähköisessä asioinnissa teet ilmoituksen klikkaamalla päävalikosta Omat jäsentiedot ja valitsemalla alasvetovalikosta Työsuhteet. Tee uusi työsuhdeilmoitus -painike vie sinut täytettävälle työsuhdeilmoituslomakkeelle.

Alasvetovalikoista löytyy jo iso liuta työnantaja-, työpaikka- ja ammattinimikevaihtoehtoja, mutta jos omasi puuttuu listalta, ruksaa alasvetovalikon alla oleva ruutu. Valikosta voit myös valita, maksatko jäsenmaksun itse vai periikö työnantaja sen. Muista myös ruksi kohtaan Työsuhteeni edellisessä työpaikassa on päättynyt. Tallenna lopuksi.

Kun olet tallentanut uuden työsuhdetiedon ja työnantaja perii jäsenmaksusi, tulosta perintäsopimus ja toimita se työpaikkasi palkanlaskijalle.

Jäsenen sähköiseen asiointiin suositellaan muita selaimia kuin Internet Exploreria.

Jos et käytä jäsenen sähköistä asiointia ja maksat itse jäsenmaksusi, täytä paperilomakkeeseen omat ja työnantajasi tiedot, ruksaa Maksan itse jäsenmaksun -ruutu ja lähetä paperilomake postitse tai skannattuna jäsenrekisteriin.

Liittymisilmoituksen saavuttua jäsenpalvelut lähettävät sinulle viitteet jäsenmaksun maksamista varten.

Jos et käytä jäsenen sähköistä asiointia ja työnantaja perii jäsenmaksun suoraan palkastasi, täytä paperilomakkeeseen omat tietosi, ruksaa Työnantaja perii jäsenmaksun -ruutu ja vie loput lomakkeesta työnantajallesi täytettäväksi. Huolehdi myös, että lomake toimitetaan täytettynä liittoon.

Liittymisilmoituksen saavuttua toimitamme työnantajallesi viitteet jäsenmaksun perimistä varten.

Voit myös täyttää alla olevan lomakkeen ja tulostaa sen:

Tai tilaa liittymisilmoituksia/perintäsopimuksia numerosta 03 252 0400 tai sähköpostilla jasenrekisteri@sahkoliitto.fi.

Postitussoite: Sähköliitto, Jäsenrekisteri, PL 747, 33101 TAMPERE