Sähköliiton jäsenmaksu vuonna 2018 on 1,45 prosenttia veronalaisesta tulosta. Jäsenmaksu on verotuksessasi vähennyskelpoinen!

Sähköliiton jäsenenä tärkein jäsenetusi on yleinen edunvalvonta ja toiminta työpaikoilla. Ammattiliitto neuvottelee puolestasi palkka- ja muut työehdot.

Vain ammattiliiton jäsenenä voit vaikuttaa omien ammatillisten, oikeudellisten ja yhteiskunnallisten etujesi parantamiseen.

Sähköliitto on merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja. Äänemme kuuluu kaikilla jäsenistömme elämään vaikuttavilla yhteiskunnan alueilla.

"Loimaan kassa" ei ole nuorenkaan työntekijän vaihtoehto. Se ei neuvottele sinulle palkkaa tai muita työehtoja eikä huolehdi työturvallisuudesta! Ammattiliitto valvoo, että sopimuksia myös noudatetaan.

Työttömyyden kohdatessa saat ansiosidonnaista työttömyysturvaa kuuluessasi työttömyyskassaan. Ammattiliiton jäsenenä sinulle kuuluvat jäsenedut, kuten koulutusta, mahdollisuus lomailla liiton lomapaikoissa sekä vakuutus- ja polttoaine-etuja.

Voit myös täyttää lomakkeen alta ja tulostaa sen:

Voit tilata liittymislomakkeita myös numerosta 03 252 0400 tai sähköpostilla jasenrekisteri@sahkoliitto.fi.

Pari asiaa liittymisilmoituksesta/perintäsopimuksesta

• Toimita perintäsopimus työnantajalle tai palkanlaskijalle, kun työnantaja perii jäsenmaksun. Varmista, että työnantaja toimittaa lomakkeen jäsenrekisteriin.
  • Toimita perintäsopimus liiton jäsenrekisteriin, kun maksat jäsenmaksusi itse.
  • Tee uusi perintäsopimus, kun vaihdat työpaikkaa. Se tarvitaan paitsi työnantajaperintää varten, myös silloin, kun maksat jäsenmaksusi itse.
  • Jos työnantajasi on vuokratyövoimaa välittävä yritys, voit ilmoittaa työnantajatiedon kohdalla käyttäjäyrityksen tai toimialan, jolla työskentelet. Jäsenrekisteri tarkistaa tästä sopimusalatiedon.

Postitussoite: Sähköliitto, Jäsenrekisteri, PL 747, 33101 TAMPERE

Yrittäjäjäsenille

Jos olet aloittanut yritystoiminnan, voit kuulua Sähköalojen työttömyyskassaan yrittäjänä enintään 18 kuukautta. Et voi kerryttää työssäoloehtoasi, kun olet yrittäjänä palkansaajakassassa. Jos silti edelleen haluat kuulua Sähköalojen työttömyyskassaan, pyydä liitosta viitenumerot jäsenmaksujen maksamista varten.

Sinulla on mahdollisuus liittyä yrittäjien työttömyyskassaan. Kun liityt yrittäjäkassaan kuukauden kuluessa palkansaajakassasta eroamisesta, pääset sinne niin sanottuna siirtyvänä jäsenenä ja varmistat, ettei ansioturvaasi tule katkosta.

Lisätietoa:  09 2535 3100 (ma–to klo 9–16 ja pe klo 9–13) ja www.ayt.fi (Ammatinharjoittajien ja yrittäjien työttömyyskassa)