Yhteystiedot  |  FI  EN  |   SV  |

Sähköiset palvelut jäsenille

F-Secure

F-Secure antaa SAK:laisten liittojen jäsenille 25–50 euron suuruiset alennukset Safe-, Freedome VPN- ja ID Protection -tuotteistaan. Kaksi ensimmäistä on ostettavissa 3, 5 tai 7 laitteelle, viimeksi mainittu 5 tai 10 laitteelle.

Jotta voit ostaa ja asentaa tuotteen, tarvitset kampanjakoodin, joka syötetään ostoskorissa. Alennetut hinnat saat näkyviin koodin syötettyäsi. Pyydä koodi omasta ammattiosastostasi tai Sähköliitosta. Ostamaan ja asentamaan pääset alla olevista linkeistä.

Kyseessä on jatkuva etu. Kun olet kertaalleen hankkinut tuotteen alennetulla hinnalla, etu on voimassa myös seuraavina vuosina.

Jos hankit sekä sekä Safe- että ID Protection -tuotteet, kummallekin tulee luoda erillinen My F-Secure -tili.

Jos sinulla on jo entuudestaan normaalihintainen F-Securen tuote ja haluat hyödyntää alennuksen, pystyt hyödyntämään etukoodin luomalla uuden käyttäjätilin. Tarvittaessa saat tähän apua F-Securen asiakastuesta puh. 09 4245 4493 (suomeksi ja englanniksi arkisin kello 8–18) tai yrityksen tukisivuilta, joilla on myös chat-tuki.

Työtori

Työtori on Sähköliiton jäsenille räätälöity työpaikkasivusto osoitteessa tyotori.sahkoliitto.fi.

Työtorilla pääset etsimään avoimia työpaikkoja ammattinimikkeen, paikkakunnan tai vaikka yrityksen nimen perusteella. Palvelun on toteuttanut Duunitori, jonka kokoamasta työpaikkatarjonnasta Työtori suodattaa juuri sähköliittolaisille sopivat.

Hakuvahti-toiminto lähettää sinulle sähköpostitse tiedon uusista työpaikoista valintasi mukaan päivittäin, viikoittain tai kuukausittain.

Työtori palvelee myös työnantajia: Jätä työpaikkailmoitus -toiminnolla yritys voi jättää maksuttoman työpaikkailmoituksen sivustolle.

Työtorin kanssa toimii Työpaikat sähköalan ammattilaisille -niminen Facebook-ryhmä sähköalan työpaikoille

Urakkalaskentaohjelma ASPA

ASPA on sähköistys- ja sähköasennusalan eli 005-sopimusalan jäsenistön käyttöön tarkoitettu urakkalaskentaohjelma. Sillä voi suorittaa yksikköhinnoitellun urakan, asuntotuotannon ja niin sanotun könttäurakan laskennan sekä urakan jaon.

Kaikkien sopimusalan 005 jäsenten on mahdollista hankkia ohjelma. Osa ammattiosastoista on hankkinut ASPA-lisenssin omille sopimusalajäsenilleen. Varmista omasta ammattiosastostasi, onko se hankkinut lisenssin.

Jos osasto ei ole hankkinut kaikkia jäseniään koskevaa lisenssiä, yksittäinen jäsen voi hankkia itselleen lisenssin maksamalla 80 euron lisenssimaksun. Lisätietoja antavat työehtoasiantuntijat Ari Kähkönen ja Mika Sarja.

Tutustu ohjelman asennus- ja käyttöohjeisiin alla olevasta pdf-muotoisesta liitteestä. ASPA vaatii toimiakseen vähintään Windows 7 -käyttöjärjestelmän, johon on asennettu päivitykset ja Microsoft FrameWork 4.5.1. Ohjelma on optimoitu FullHD-näytölle (resoluutio 1920 x 1080).