Pankki- ja vakuutusedut

Turva

Sähköliiton ja Vakuutusyhtiö Turvan yhteistyösopimus oikeuttaa sinut merkittäviin etuihin. Sinut on vakuutettu jäsenvakuutuksella, joka sisältää matkustajavakuutuksen vapaa-ajan matkoille. Lisäksi Sähköliiton jäsen on vakuutettu, kun hän osallistuu liiton järjestämiin järjestötehtäviin tai -tilaisuuksiin.

Matkustajavakuutus Turvassa

Matkustajavakuutus on voimassa lomamatkoilla, ja se kattaa myös vakuutetun mukana matkustavat alle 18-vuotiaat lapset ja lapsenlapset. Vakuutuksesta korvataan matkan aikana alkaneen äkillisen sairauden tai tapaturman aiheuttamia hoitokuluja. Se korvaa myös matkan peruuntumis- ja keskeytymiskuluja sekä matkalta myöhästymisestä aiheutuvia kuluja. Jäsenvakuutus ei sisällä matkatavaravakuutusta, joten matkatavarat täytyy vakuuttaa erikseen, elleivät ne jo sisälly kotivakuutukseesi. Matkustajavakuutus ei kuulu eläkeläis- ja oppilasjäsenten jäsenetuihin.

Lataamalla TaskuTurva -mobiilisovelluksen matkavakuutuskortti kulkee näppärästi mukana älypuhelimessasi. Sähköliiton jäsenet näkevät sovelluksen kautta niin omat henkilökohtaiset vakuutuksensa kuin vakuutukset, jotka liitto on ottanut jäsenilleen. Lisätietoja TaskuTurvasta ja sen latausohjeet löydät täältä.

Vakuutusedut Turvassa

Sähköliittolaisena saat Turvasta merkittäviä jäsenetuja. Turva tarjoaa Sähköliiton jäsenille 10 prosentin jäsenalennuksen vapaaehtoisista, jatkuvista vakuutuksista. Jos sinulla on Turvan kotivakuutuksen lisäksi vähintään yksi henkilö-, kasko-, lemmikki- tai venevakuutus, saat lisäksi 10 prosentin omistaja-alennuksen.

Jos sinulla on vain yksi vakuutus, saat omistaja-alennuksen kahden vuoden asiakkuuden jälkeen. Nämä alennukset eivät koske liikennevakuutusta.

Henkikulta ja Parikulta ovat erikoishinnoiteltuja henkivakuutuksia perheesi taloudellisen tulevaisuuden turvaksi. Liittokasko-autovakuutus taas sisältää bonusedun: kun olet ajanut kolme vuotta ilman vhinkoja, bonuksesi ei putoa, jos sattuu vahinko. Se on Turvan kattavin kaskovakuutus ja tarkoitettu yksinoikeudella ammattiliittojen jäsenien ja heidän perheidensä turvaksi.

Sähköliiton jäsenen erityisedut Turvassa

• Liiton kaikki jäsenet saavat henkilökohtaisen täysajan tapaturmavakuutuksen ensimmäisen vuoden maksusta 15 prosentin alennuksen muiden alennusten lisäksi
  • Kaikki liiton jäsenet saavat jatkuvista ja määräaikaisista matkatavaravakuutuksista liittoalennuksen lisäksi 20 prosentin alennuksen.
  • Liiton eläkeläis- ja oppilasjäsenet saavat jatkuvista ja määräaikaisista matkustajavakuutuksista liittoalennuksen lisäksi 20 prosentin alennuksen

Lisätietoja: puh. 01019 5110, www.turva.fi/sahkoliitto

Katso myös video Turvan järjestövakuutuksesta!

If

Pääset If Etuohjelmaan jo yhdellä vakuutuksella (esimerkiksi kotivakuutuksella), kun vastaanotat vakuutuspostisi vain sähköisesti Ifin Omille sivuille. If Etuohjelmassa saat lähes kaikista jatkuvista vakuutuksistasi vähintään 11 prosentin alennuksen. Etu laajenee asiakkuutesi kasvaessa aina tuntuvaan 16 prosentin alennukseen saakka. Poikkeuksena ovat vain Primus-henki- ja Primus-tapaturmavakuutus, joita alennus ei koske.

Hyödynnä kaikki vakuutusten jäsenedut ja päivitä myös autovakuutuksesi tai puolisosi matkavakuutus. Jos vaihdat autoa, If tarjoaa palvelun kätevään auton sähköiseen rekisteröintiin.

Henkivakuutus turvaa toimeentulosi, jos jäät yksin pitämään huolta perheestäsi. Sähköliiton jäsenenä voit hankkia itsellesi ja puolisollesi tutkitusti Suomen edullisimman* Primus-henkivakuutuksen. Lisäksi saat lapsellesi Primus-tapaturmavakuutuksen vain muutamalla eurolla kuukaudessa. Primus-henki- ja tapaturmavakuutuksiin kuuluu veloituksetta lisäetuna 2 000 euron Selviytymisturva, joka maksetaan vakuutetun kuolinpesälle tai edunsaajalle, jos pahin tapahtuu. Sen tarkoituksena on antaa turvaa välittömiin kuolemaan liittyviin kuluihin, kuten hautaus- ja perunkirjoituskuluihin.

Kattavimman vakuutusturvan koko perheelle saat osoitteesta henkivakuutuskuntoon.fi. Primus-vakuutukset myöntää Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva.

Lisätietoja: www.if.fi/sahkoliitto tai puh. 010 19 19 19

Tampereen Seudun Osuuspankki

Tampereen Seudun Osuuspankki myöntää Sähköliiton jäsenille palkankeskeytymis- ja sapattivapaaluottoa. Luoton saaminen ei riipu asiakassuhteesta, vaan saajalle voidaan avata pankkiin erillinen tili, jolta lyhennykset hoidetaan.

Palkankeskeytymisluotto on tarkoitettu tilanteisiin, joissa palkkatulo keskeytyy esimerkiksi lomautuksen tai työtaistelun takia.

Lue lisää palkankeskeytymis- ja sapattivapaaluottojen ehdoista alla liitteenä olevista pdf:istä.