Pankki- ja vakuutusedut

If

Pääset If Etuohjelmaan jo yhdellä vakuutuksella (esimerkiksi kotivakuutuksella), kun vastaanotat vakuutuspostisi vain sähköisesti Ifin Omille sivuille. If Etuohjelmassa saat lähes kaikista jatkuvista vakuutuksistasi vähintään 11 prosentin alennuksen. Etu laajenee asiakkuutesi kasvaessa aina tuntuvaan 16 prosentin alennukseen saakka. Poikkeuksena ovat vain Primus-henki- ja -tapaturmavakuutus, joita alennus ei koske.

Hyödynnä kaikki vakuutusten jäsenedut ja päivitä myös autovakuutuksesi tai puolisosi matkavakuutus. Jos vaihdat autoa, If tarjoaa palvelun kätevään auton sähköiseen rekisteröintiin.

Henkivakuutus turvaa toimeentulosi, jos jäät yksin pitämään huolta perheestäsi. Sähköliiton jäsenenä voit hankkia itsellesi ja puolisollesi tutkitusti Suomen edullisimman* Primus-henkivakuutuksen. Lisäksi saat lapsellesi Primus-tapaturmavakuutuksen vain muutamalla eurolla kuukaudessa. Primus-henki- ja tapaturmavakuutuksiin kuuluu veloituksetta lisäetuna 2 000 euron Selviytymisturva, joka maksetaan vakuutetun kuolinpesälle tai edunsaajalle, jos pahin tapahtuu. Sen tarkoituksena on antaa turvaa välittömiin kuolemaan liittyviin kuluihin, kuten hautaus- ja perunkirjoituskuluihin.

Kattavimman vakuutusturvan koko perheelle saat osoitteesta henkivakuutuskuntoon.fi. Primus-vakuutukset myöntää Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva.

Lisätietoja: www.if.fi/sahkoliitto tai numerosta 010 19 19 19

Osuuspankki

Kun keskität pankki- ja vakuutusasiointisi Osuuspankkiin, asioit verkossa kätevästi yksillä tunnuksilla ja käytössäsi on kattava konttorivalikoima, joissa voit keskustella asiantuntijoiden kanssa. Osuuspankin palkankeskeytymisluotto on tarkoitettu tilanteisiin, joissa palkkatulo keskeytyy esimerkiksi työtaistelun johdosta. Luoton saaminen ei riipu asiakassuhteesta, ja sitä kannattaa tiedustella oman alueen osuuspankista.

Tampereen Seudun Osuuspankki myöntää erityisetuja pankki- ja vakuutuspalveluista. Saat esimerkiksi jatkuvan rahastosäästämisen aloituksen ilman merkintäpalkkiota, sapattivapaaluottoa ja alennusta Pirkan OP-Kiinteistökeskuksen välityspalkkiosta. Pankkiasioiden ja vakuutusten keskittämisestä saat OP-bonuksia, joilla maksat pankin palvelumaksuja ja Pohjolan vakuutusmaksuja.

Lisätietoja: www.op.fi/edut ja www.pohjola.fi, puhelinpalveluista 0100 0500 (OP) ja 0303 0303 (Pohjola).

Turva

Sähköliiton ja vakuutusyhtiö Turvan yhteistyösopimus oikeuttaa sinut merkittäviin etuihin. Sinut on vakuutettu jäsenvakuutuksella, joka sisältää matkustajavakuutuksen vapaa-ajan matkoille. Jokainen Sähköliiton jäsen on vakuutettu, kun hän osallistuu liiton järjestämiin järjestötehtäviin tai -tilaisuuksiin.

Matkustajavakuutus on voimassa lomamatkoilla. Se korvaa matkalla alkavan sairauden ja sattuvan tapaturman hoitokuluja. Se korvaa myös matkan peruuntumis- ja keskeytymiskuluja sekä matkalta myöhästymisestä aiheutuvia kuluja. Jäsenvakuutus ei sisällä matkatavaroita, joten matkatavarat täytyy vakuuttaa erikseen, elleivät ne jo sisälly kotivakuutukseesi. Matkustajavakuutus ei kuulu eläkeläis- ja oppilasjäsenten jäsenetuihin.

Turvan mobiilisovelluksen kautta voit ladata matkavakuutuskortin älypuhelimeesi. Silloin se on siellä, missä sinäkin!

Turvan liikennevakuutus ottaa huomioon vakuutus- ja vahinkohistoriasi aiempaa joustavammin hinnoittelussaan. Tästä hyötyvät erityisesti kuskit, joille sattuu vahinkoja harvoin.

Liikennevakuutuksen bonusjärjestelmässä uuden kuljettajan lähtöbonus on aiempaa suurempi ja bonukset kertyvät nopeammin. Maksimibonus on nyt 80 prosenttia, ja voit saada saman bonuksen myös kakkosautollesi. Yksittäisen vahingon vaikutukset bonuksellesi ovat aikaisempaa pienemmät. Voit esimerkiksi saada bonusturvan, joka suojaa maksimibonuksesi, kun olet ajanut kolme vuotta täydellä bonuksella ilman vahinkoa.

Henkikulta puolestaan on erikoishinnoiteltu henkivakuutus perheesi taloudellisen tulevaisuuden turvaksi. Liittokasko-autovakuutus taas sisältää bonusedun: kun olet ajanut kolme vuotta ilman törttöilyjä, bonuksesi ei putoa, jos sattuu vahinko. Se on Turvan kattavin kaskovakuutus ja tarkoitettu yksinoikeudella ammattiliittojen jäsenien ja heidän perheidensä turvaksi.

Lisätietoja: 01019 5110, www.turva.fi/sahkoliitto