Laadukasta koulutusta

Sähköliitto tukee jäseniensä kouluttautumista. Työn ohessa tapahtuva opiskelu parantaa ammatillista pätevyyttä, lisää motivaatiota ay-toimintaan ja antaa uutta virtaa arkipäivään.

Liiton tukema kurssitoiminta on laajaa aina TES-kursseista korttikoulutuksiin. Tiedon ja virkistyksen lisäksi kursseilla on mukava vaihtaa kuulumisia muiden oman alan ammattilaisten kanssa.

Tutustu liiton koulutusohjesääntöön alla olevasta pdf-muotoisesta liitteestä.

Sähköliiton kurssit

Sähköliitto järjestää jäsenilleen monipuolista koulutusta, joka on tarkoitettu sopimusalajäsenille ja oppilasjäsenille, osa tarkennetulle kohderyhmälle. Osallistuminen kursseille on liiton jäsenille maksutonta.

Voit ilmoittautua liiton kursseille (ellei muuta mainittu) Sähköliitto-sovelluksessa, nettisivujemme Koulutukset & tapahtumat -osiossa tai koulutusasiantuntija Tarja Topparille hakuaikana joko sähköpostilla tai puhelimitse: tarja.toppari@sahkoliitto.fi, puh. 050 409 8469.

Paikallinen koulutus

Paikallisella koulutuksella tarkoitetaan työhuonekunnissa ja ammattiosastoissa toteutettavaa koulutusta. Se voi myös olla ammattiosastojen yhdessä maakuntatasolla järjestämää koulutusta.

Paikallinen koulutus on Sähköliiton koulutusyksikön ja ammattiosastojen kanssa yhteistyössä järjestämää koulutusta (1–5 pv), jota liitto tukee.

Paikallinen koulutus tulee ensisijaisesti suunnata niille ammattiosastojen jäsenille, jotka eivät toimi luottamustehtävissä. Paikallisella koulutuksella voidaan kuitenkin myös täydentää liiton luottamushenkilöille suuntaamaa koulutusta. Paikallisen koulutuksen tarkoitus on, nimensä mukaisesti, tarjota koulutusta lähellä jäsenen kotipaikkaa. Osasto itse varaa kurssipaikan ja luennoitsijat sekä hankkii kurssilaiset.

Kiljavan opiston kurssit

Pääosa Kiljavan opiston kursseista on suunnattu erilaisissa SAK:laisen ammattiyhdistysliikkeen luottamustehtävissä toimiville. Oikeus kursseille osallistumiseen ja korvaukset löytyvät oman alan työehto- tai koulutussopimuksesta. Lisätietoja saat koulutusasiantuntija Tarja Topparilta, puh. 050 409 8469 tai tarja.toppari@sahkoliitto.fi

Kurssille haetaan ay-liikkeen kurssihakemuslomakkeella, joka löytyy pdf-muotoisena liitteenä alta, kuten myös ohjeet kurssien hakemiseen.

Työttömille jäsenille suunnatut korttikoulutukset

Sähköliitto tarjoaa vuoden 2022 ajan työttömille jäsenilleen mahdollisuuden suorittaa ilmaiset sähkötyöturvallisuuskortti- ja työturvallisuuskorttikoulutukset. Näin pyrimme lisäämään työttömien jäsentemme työllistymismahdollisuuksia. Työsuhteessa oleville työnantaja on velvollinen kustantamaan korttikoulutukset.

Molemmat koulutukset suoritetaan etänä. Tarvitset mobiililaitteen, toimivan sähköpostisoitteen ja nettiyhteyden, työturvallisuuskorttikoulutukseen myös kameran.

Sähkötyöturvallisuuskorttia varten voit opiskella verkossa omaan tahtiisi. Työturvallisuuskortti-webinaaria vetää kouluttaja, ja kahdeksan tunnin koulutusta voit seurata minä tahansa arkipäivänä kello 8‒16.

Jos olet työtön työnhakija ja sähkötyöturvallisuus- tai työturvallisuuskorttisi vanhentunut tai vanhenemassa, ota yhteyttä liiton koulutusasiantuntijaan Tarja Toppariin tarja.toppari@sahkoliitto.fi, puh. 050 409 8469.

Lue lisää työturvallisuuskortin ja sähkötyöturvallisuuskortin suorittamisesta.

TSL:n kurssit

Työväen Sivistysliitto on vapaan sivistystyön järjestö, joka ylläpitää TSL-opintokeskusta. Sen toiminta on vapaasta sivistystyöstä annetun lain (632/1998) mukaista, ja valvovana viranomaisena on opetushallitus.

TSL järjestää kursseja itse ja yhdessä jäsenjärjestöjen kanssa. TSL neuvoo ja ohjaa kurssien järjestäjiä sekä välittää tukea koulutuksen järjestämiseen saamastaan valtionosuudesta.

TSL:n koulutuksissa voit mm. täydentää taitojasi työelämän digitaidoissa, työnhakutaidoissa, järjestämisessä, vapaaehtoisjohtamisessa sekä yhteiskuntavaikuttamisessa. Voit myös edistää työhyvinvointiasi sekä saada työnohjausta tehtävääsi luottamusmiehenä.

Koulutustarjonnasta löytyy lähi- ja verkkokursseja, seminaareja, kansainvälisiä opintoja sekä opinto-ohjelmia. Maksuttomille kursseille voit ilmoittautua suoraan ja muista voit kysyä lisää koulutusasiantuntija Tarja Topparilta, tarja.toppari@sahkoliitto.fi, puh. 050 409 8469.

Katso kurssikalenteri, TSL:n toimistojen sijainti ja yhteystiedot.