Luottamushenkilöt, huhtikuun viimeinen viikonloppu on tarkoitettu juuri teille

Uusia näkökulmia ja työkaluja tehtäväsi hoitamiseen. Varmista nämä ja mukava viikonloppu parhaassa seurassa ilmoittautumalla 8. maaliskuuta mennessä luottamushenkilöseminaariimme!

Tammikuun alussa Sähköliiton toimistolta lähti satapäin ennakkokutsuja niille jäsenillemme, jotka ovat yhtä kuin Sähköliitto työpaikoilla: luottamushenkilöille. Vuotuisen luottamushenkilöseminaarimme tarkoitus on tukea työntekijöiden itselleen valitsemia edustajia tärkeässä työssään, antaa uusia näkökulmia ja työkaluja tehtävän hoitamiseksi ja järjestää tilaisuus, jossa vanhat tutut kohtaavat ja myös uusia tuttavuuksia syntyy eri sopimusaloja edustavien osallistujien kesken.

Pääluottamusmiehet, luottamusmiehet, teollisuuden työpaikoille valittavat yhdyshenkilöt, työsuojeluvaltuutetut ja työsuojeluasiamiehet, huhtikuun viimeinen viikonloppu on tarkoitettu juuri teille. Clarion Hotel Helsinki on varattu perjantaista lauantaihin 24.–25. huhtikuuta, ja järjestyksessä jo kolmas Sähköliiton 22 tunnin mittainen jäsenristeily starttaa välittömästi seminaarin päätyttyä.

Sähköpostiin saamassasi kutsuviestissä on ilmoittautumislinkki, jonka kautta hoituu ilmoittautuminen niin seminaariin kuin risteilyllekin. Molemmat tapahtumat ovat luottamushenkilöille maksuttomia. Haluamme palkita sinut ja muut luottamushenkilöt aktiivisesta toiminnasta tarjoamalla risteilyn Helsingistä Tallinnaan ja takaisin yhdessä muiden jäsenten kanssa.

Aika kuitenkin käy vähiin, sillä ilmoittautumislinkki sulkeutuu 8. maaliskuuta jälkeen! Kutsuviestin lähettäjäosoite on ryhmat3(at)cwt-me.com. Se kannattaa etsiä sähköpostista ja hoitaa ilmoittautuminen pikimmiten.

Paneelissa ääneen pääsee myös työnantajapuoli

Kaksipäiväinen luottamushenkilöseminaari alkaa lounaalla kello 11, ja sitä seuraa paneeli, johon myös työnantajapuoli on kutsuttu esittämään näkemyksiään. Keskustelu liikkuu paikallisen sopimisen, yleissitovuuden ja työmarkkinoiden tulevaisuuden ympärillä. Ensimmäisen seminaaripäivän aiheisiin kuuluu myös yhteistoimintaneuvottelut yrityksissä.

Toisena seminaaripäivänä on perinteisten ja odotettujen sopimusalakohtaisten tapaamisten aika. Sitä ennen lakimiehemme kertoo lainsäädännön uusista kuulumisista.

Länsiterminaali sijaitsee lyhyen kävelymatkan päässä hotellilta, ja seminaarin päätyttyä onkin aika siirtyä sen kautta Silja Europalle, joka lähtee Suomenlahden yli kello 18.30. Risteilyohjelmaan pääset tutustumaan täällä

Nähdään seminaarissa ja risteilyllä!

Sauli Väntti

Sähköliiton puheenjohtaja

Puheenjohtaja työskenteli yhdeksän vuotta Suur-Savon Sähkö Oy:ssä sähkö- ja viestilaitekorjaamon asentajana ennen siirtymistään Sähköliiton palvelukseen. Ura Sähköliitossa on kestänyt pian neljännesvuosisadan! Sauli Väntti valittiin liiton puheenjohtajaksi loppuvuodesta 2016.