← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Vanhat työkaverit koolla SLM-päivässä

Tuttujen kesken pitkästä aikaa paimiolaiset Jukka Mäkinen (vas.), Risto Järvinen ja Markku Saarinen.

Lähes 300 henkilöä kokoontui SLM- eli Sähkölähteenmäki Oy -päivään Paimioon Iivarin päivänä 22. elokuuta. Päivä oli yksi paimiolaisen Iivari Lähteenmäen perustaman yrityksen 100-vuotisen toiminnan juhlavuoden tapahtumia. Paikalle kaupungintalon Paimio-saliin kokoontui sähkölähteenmäkeläisiä ja tytäryhtiöissä töissä olleita tapaamaan työkavereita ja muistelemaan menneitä hyviä aikoja.

Juhlavuositoimikunnan puheenjohtaja Mikko Luoma johdatteli yleisön päivän ja juhlavuoden tapahtumien kulkuun. Kauppaneuvos, yrityksen toimitusjohtajana toiminut Sakari Vornanen kertoi Iivarin hengestä ja siitä, miten se jatkui myöhempinä vuosikymmeninä henkilöstöpalvelujen kehittämisessä: oli lasten päiväkoti, työterveysasema, eläkesäätiö, henkilöstörahasto, kesänviettopaikka, asentajayhdistys ja asentajien päätoiminen pääluottamusmies. Kaikkia kehitettiin yhteistyössä henkilöstöryhmien kanssa.

Vapaa sana -osuudessa muutamat rohkaistuivat muistelemaan omia kokemuksiaan. Ohjelmaan kuului myös kierros Paimion Sähkömuseossa ja juhlavuoden teemanäyttely SLM – 100 toiminnan vuotta.

Sähkölähteenmäki Oy kasvoi yli 2 000 henkilöä työllistäneeksi ABB:n ja sittemmin Caverionin osaksi ja oli sähköliittolaistenkin merkittävä työllistäjä. Parhaimmillaan töissä oli tuhatkunta sähköliittolaista, jotka edustivat peräti kymmentä prosenttia sähköasennusalan työehtosopimuksen piirissä olevista liiton jäsenistä.

Juhlavuoteen kuuluu vielä seminaareja, joiden aiheita ovat työelämä, talotekniikka ja energiamurros.

Lue seuraavaksi