Vaalitukea sähköliittolaisille aluevaaliehdokkaille

Ensimmäiset aluevaalit toimitetaan sunnuntaina 23. tammikuuta 2022. Kuten muissakin vaaleissa, Sähköliitto tukee sähköliittolaisia ehdokkaita vaalikuluissa. Ehdokas voi saada tukea enintään 200 euroa hakemuksen ja tositteiden perusteella.

Jos olet ehdokkaana ja sinulle syntyy vaalityöstä kuluja, lähetä vapaamuotoinen hakemus ja siihen liittyvät tositteet sähköisesti liitteet skannaamalla/valokuvaamalla osoitteeseen kaisa.jarvensivu@sahkoliitto.fi. Postitse hakemus tositteineen tulee lähettää osoitteella Sähköalojen ammattiliitto ry, Kaisa Järvensivu, PL 747, 33101 Tampere. Hakemusten viimeinen lähetyspäivä on 15. helmikuuta.

Hakemuksessa tulee olla lyhyt selvitys kulujen laadusta ja tilinumerosi. Tositteiden pitää koskea selvästi todennettavaa kulua, kuten mainoksen painatuslaskua tai laskua lehti-ilmoituksesta. Liitto ei maksa esimerkiksi itse tehtyä matkalaskua.

Hakemuksesi loppusumma voi mennä yli 200 euron, mutta liitto maksaa tukea enintään tuon summan per ehdokas. Jos tositteiden loppusumma jää alle 200 euron, sinulle maksetaan tositteiden mukainen summa.

Liitto on varannut vaalikulujen tukemiseen 8 500 euroa. Jos saapuneiden hakemusten yhteissumma ylittää varatun summan, se jaetaan suhteellisesti hakijoiden kesken.