UPM:n paperi- ja sellutehtaiden lakko jatkuu 19. helmikuuta saakka

Sähköliiton hallitus on tänään ilmoittanut kahden viikon jatkosta lakolle, joka on parhaillaan käynnissä UPM:n paperi- ja sellutehtailla. Uusi lakko alkaa lauantaina 5. helmikuuta kello 6 ja päättyy lauantaina 19. helmikuuta kello 6, mikäli neuvottelutulosta uudesta työehtosopimuksesta ei saavuteta sitä ennen.

Paperiliiton hallitus on eilen niin ikään ilmoittanut lakon jatkuvan kaksi viikkoa kaikilla UPM:n paperiteollisuuden työehtosopimusta noudattaneilla tehtailla.

Sähköliiton lakon piirissä ovat UPM Communication Papers Oy, UPM Raflatac Oy, UPM Specialty Papers Oy ja UPM-Kymmene Oyj.

Nyt päätetty jatko on jo toinen laatuaan: alun perin kolmiviikkoinen lakko alkoi 1. tammikuuta, ja sen ensimmäisestä kahden viikon jatkosta päätettiin 7. tammikuuta.

Päätöksellään Sähköliitto jatkaa yhteistä taistelua työehtosopimuksen ja työehtojen puolesta. Vain työehtosopimus takaa, että siinä sovitut työehdot ovat voimassa niin kauan kuin seuraava työehtosopimus solmitaan.