← Takaisin Sähköliiton sivuille

Close this search box.

Työtaistelukassan toimintaperiaatteisiin vielä täsmennyksiä

Sähköliiton hallitus on tänään hyväksynyt liiton työtaistelukassan toimintaperiaatteisiin lisätäsmennyksiä. Kassasta maksetaan lakkoavustuksia jäsenille liiton päättämän lakon tai työnantajan toimeenpaneman työsulun aikana.
Jos sähköliittolainen siirtyy toimihenkilötehtäviin tai muulle järjestämisalalle, hän voi hakea työtaistelukassamaksun palautusta viiden vuoden sisällä osastosta eroamisestaan.
Eläkkeelle siirtyneellä sähköliittolaisella puolestaan on vuosi aikaa hakea maksun palautusta siitä lukien, kun hänen eläkepäätöksensä saapuu liittoon. Toimita siis kopio eläkepäätöksestäsi heti liiton jäsenrekisteriin skannaamalla se ja lähettämällä salattuna sähköpostina jäsenrekisteriin osoitteeseen jasenrekisteri@sahkoliitto.fi.
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta lähettää salattua sähköpostia, pyydä jäsenrekisteriämme lähettämään sinulle salattu sähköposti. Siihen vastaaminen on tietoturvallinen tapa lähettää skannattu päätös rekisteriin.
Voit myös lähettää eläkepäätöksen kirjeellä osoitteeseen Sähköliitto, Jäsenrekisteri, PL 747, 33101 Tampere. Saat paluupostissa työtaistelukassamaksujen palautushakemuksen.

Toimintaperiaatteet löytyvät pdf-dokumenttina Tietoa meistä -osiosta.

Lue seuraavaksi