Työtaistelukassan säännöt osaksi liiton sääntöjä, hallitus hyväksyi toimintaperiaatteet

Sähköliiton hallitus hyväksyi viime viikon kokouksessaan liiton työtaistelukassan toimintaperiaatteet. Hyväksyminen tuli ajankohtaiseksi, koska työtaistelukassan säännöt on kirjattu pykäläksi 16 liiton uusiin sääntöihin, jotka Patentti- ja rekisterihallitus on rekisteröinyt. Liiton uusien sääntöjen mukaan liiton hallituksen on hyväksyttävä työtaistelukassan toimintaperiaatteet.

Työtaistelukassasta maksetaan lakkoavustuksia jäsenille liiton päättämän lakon tai työnantajan toimeenpaneman työsulun aikana.

Jäsenellä on mahdollisuus hakea työtaistelukassamaksun palautusta eläkkeelle siirryttyään. Jo eläkkeelle jääneillä, jotka eivät ole vielä hakeneet palautusta, on vuosi aikaa tehdä se.

Kun eläköidyt, toimita kopio eläkepäätöksestäsi heti liiton jäsenrekisteriin. Silloin saat vapautuksen jäsenmaksusta. Skannaa eläkepäätös sähköiseen muotoon ja toimita se salattuna sähköpostina jäsenrekisteriin. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta lähettää salattua sähköpostia, pyydä jäsenrekisteriämme lähettämään sinulle salattu sähköposti. Siihen vastaaminen on tietoturvallinen tapa lähettää skannattu päätös rekisteriin. Jäsenrekisterin sähköpostiosoite on jasenrekisteri@sahkoliitto.fi.

Voit myös lähettää eläkepäätöksen kirjeellä osoitteeseen Sähköliitto, Jäsenrekisteri, PL 747, 33101 Tampere.  Saat paluupostissa työtaistelukassamaksujen palautushakemuksen. Näin asia ei pääse unohtumaan.

Liiton uudet säännöt, joihin työtaistelukassan toimintaperiaatteet sisältyvät, löydät Tietoa meistä -osiosta.