TSL kutsuu vahvistamaan digitaitojasi

Työväen Sivistysliitto TSL tarjoaa jälleen maksutonta digitaito-opetusta niin työttömille, työssäkäyville kuin lomautetuillekin. Ensimmäinen Osaamisen ohjaksissa -koulutus alkaa jo ensi viikon keskiviikkona 17. elokuuta Helsingissä, mutta Turussa järjestetään vastaava koulutus 14, syyskuuta alkaen ja Jyväskylässä 3. lokakuuta alkaen.

Koulutus kestää kuusi viikkoa, ja opetusta on kahdesta kolmeen arki-iltaa viikossa, aina kello 17‒21. Ensimmäiset kerrat ovat lähiopetusta, mutta kurssin edetessä opiskellaan myös etänä verkossa.

Koulutuksen teemoja ovat muun muassa etäkokoukset, verkossa opiskeleminen sekä tietoturva ja pilvitallentaminen. Kurssilla laaditaan tai päivitetään ansioluettelo, tutustutaan eri kanavien tarjoamiin työnhakumahdollisuuksiin ja kuullaan rekrytointiasiantuntijan vinkkejä. Lisäksi kerrataan työelämässä sopimiseen ja vaikuttamiseen liittyviä asioita sekä suoritetaan työhyvinvointikortti. Kurssilla pohditaan myös sosiaalisen median kanavien mahdollisuuksia, medialukutaitoa sekä vuorovaikutus- ja oppimaan oppimisen taitoja. Oppimispäiväkirjan pitäminen harjoittaa tekstintuottamista. Lisäksi kerrataan arjen matematiikkaa ja Excelin käyttöä. Kurssiin kuuluu myös kaksi henkilökohtaista osaamisen kehittämisen keskustelua, joiden avulla käydään läpi kurssilaisten jo olemassa olevaa osaamista sekä tavoitteita osaamisen kehittämiseksi.

Kurssi ei vaikuta työttömyysetuuteen. Kurssin toteuttaa TSL, ja sitä rahoittaa Opetushallitus. Kullekin kurssille otetaan 15 osallistujaa.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan TSL:n sivuilla.