TMT:ssä näyttävä esiintyjäkattaus – Volttipäivät lauantaina

Ellinoora
Ellinoora esiintyy Sähköliiton Volttipäivien aikaan 27. heinäkuuta tapahtumassa.

Jo 48. kertaa järjestettävä Työväen Musiikkitapahtuma on julkistanut tukun esiintyjiä, jotka nousevat lavalle nelipäiväisen festivaalin aikana. Tehtaan valoissa Valkeakoskella UPM Tervasaaren paperitehtaan ja Myllysaaren museon pihamaalla esiintyvät muun muassa Atomirotta, Evelina, Ellinoora, Funky Kingston feat. Pelle Miljoona & Marjo Leinonen, Kalevauva.fi, Ruusut, Pauliina Kokkonen, Ismo Alanko, Mokoma, Pyhimys, Pepe Willberg, Tuure Kilpeläinen & Kaihon Karavaani, Stam1na, Ricky-Tick Big Band & Julkinen Sana.

Viimeksi mainittu on ilmoittanut lopettavansa toimintansa tämän vuoden lopussa, joten nyt on oiva tilaisuus nähdä tämä 21-henkinen suurkokoonpano vielä kerran lavalla.

Tapahtumassa on tänä vuonna vahvasti esillä Big Band -musiikki, kun UMO Helsinki Jazz Orchestra esittää ainutlaatuisen Työväenlaulu Jazz -konsertin, jossa tunnettuja työväenlauluja kuullaan jazz-versioiksi sovitettuina kapellimestari Ville Vannemaan johdolla. Solisteina kuullaan Vuokko Hovattaa, Jesse Kaikurantaa sekä Club for 5 -yhtyeestä tuttua Juha Viitalaa.

Työväen Musiikkitapahtuma järjestetään torstaista sunnuntaihin 25.–28. heinäkuuta. Sähköliiton perinteiset Volttipäivät vietetään tapahtuman yhteydessä lauantaina 27. päivä. Päivän esiintyjiä ovat muun muassa Ellinoora, Pepe Willberg ja Mokoma.

TMT:n taustalla toimii voittoa tavoittelematon Työväen Musiikkitapahtuma ry, joka järjestää lisäksi lavatansseja sekä heinäkuun alussa Kirjazz & Blues -tapahtuman Kirjaslammen tanssilavalla.