Teknologiateollisuuden alalla työskentelevä jäsenemme, tervetuloa infotilaisuuteemme 25. toukokuuta

Sähköliitto järjestää info- ja keskustelutilaisuuden teknologiateollisuuden sopimusalalla työskenteleville jäsenilleen tiistaina 25. toukokuuta kello 17 alkaen Teamsin välityksellä. Tilaisuuden kestoksi on arvioitu kaksi tuntia.

Olemme lähettäneet sähköpostikutsun ilmoittautumisohjeineen kaikille jäsenillemme, jotka jäsenrekisterimme mukaan työskentelevät teknologiateollisuuden työpaikoilla. Mikäli et ole saanut kutsua ja haluat osallistua, ota pikimmiten yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen edunvalvonta@sahkoliitto.fi

Tervetuloa keskustelemaan teknologiateollisuuden sopimusalan tulevaisuudesta ja siitä, mitä työmarkkinoiden murros tarkoittaa ay-liikkeen toiminnalle. Suuren muutoksen äärellä korostuvat työntekijöiden tärkeimmät voimavarat: korkea järjestäytymisaste, organisoidut työhuonekunnat ja edustajien vahva osaaminen sekä aktiivisuus, vuoropuhelu ja yhteistyö työpaikoilla.

Työnantajajärjestö Teknologiateollisuus ry ilmoitti maaliskuussa, että sen toiminta jakautuu kahteen yhdistykseen. Teknologiateollisuus ry luopuu valtakunnallisesta työehtosopimustoiminnasta, josta vastuu uuteen työnantajayhdistykseen Teknologiateollisuuden työnantajat ry:hyn.

Sähköliittolaisia on teknologiateollisuuden sopimusalalla noin 2 250, ja liitolla on yli 50-vuotinen historia sopimusalan neuvottelu- ja edunvalvontatoiminnasta. Sähköliiton ja Teknologiateollisuus ry:n välinen sopimustoiminta päättyi vuoden 2017 lopulla, ja kahden vuoden ajan toimimme väliaikaisen sovintokokonaisuuden turvin. Reilu vuosi sitten yrityksissä tehtiin paikallisia sopimuksia sähköliittolaisten omasta edustajasta – yhdyshenkilöstä.

Sähköliittolaisten työehdot määräytyvät Teknologiateollisuus ry:n ja Teollisuusliitto ry:n välisen alan yleissitovan työehtosopimuksen kautta, jonka sopimuskausi päättyy 30. marraskuuta tänä vuonna.