Sök en samnordisk utbildning om den nordiska modellen

Taittuuko sinulta skandinaviska tai ruotsi englannilla avustettuna? Hae siinä tapauksessa viimeistään 19. elokuuta Nordenskolan-koulutukseen, joka käsittelee pohjoismaista hyvinvointivaltion mallia ja sen haasteita.

Koulutukseen kuuluu kaksi kurssiosiota: ensimmäinen 9.11.10.2019 ja toinen 29.31.1.2020. Osallistuminen edellyttää osallistumista molempiin osioihin.

Nordenskolan toteutetaan yhteistyössä Pohjoismaisen työväenliikkeen yhteistyökomitea SAMAKin ja pohjoismaisten työväensivistysjärjestöjen, muun muassa Työväen Sivistysliiton, kanssa. Koulutus on suunnattu poliittisessa tai ammattiyhdistystoiminnassa mukana oleville tai siitä kiinnostuneille alle 35-vuotiaille nuorille.

Tarkoituksena on antaa tietoa pohjoismaisesta mallista ja sen käytännön soveltamisesta niin yhteiskunnassa kuin järjestöelämässä pohjoismaissa. Koulutus pohjautuu SAMAKin tuottamaan NordMod 2030 -raporttiin.

Kurssille osallistujat käyttävät pääosin ruotsia tai muita skandinaavisia kieliä, mutta työskentelyyn voi osallistua myös englanniksi.

Koulutus on siihen valittaville maksuton. Hae siihen täällä.