Seuraa tiedottamistamme – lakon kohtalo voi selvitä vasta myöhään keskiviikkona

Vt. valtakunnansovittelija Jukka Ahtela on kutsunut sähköistys- ja sähköasennusalan työriidan osapuolet sovitteluun huomenna keskiviikkona 16. toukokuuta. Sähköliitto, Palvelualojen työnantajat Palta ry ja Sähkötekniset työnantajat STTA ry tapaavat sovittelijan johdolla kello 9 alkaen Helsingissä.

Sähköliiton aiemmin ilmoittaman lakon Paltan ja STTA:n jäsenyrityksissä on määrä alkaa torstaina 17. toukokuuta kello 6. Vt. valtakunnansovittelija saattaa kuitenkin antaa sovittelun päätteeksi sovintoesityksen huomisen aikana, mahdollisesti hyvinkin myöhään. Jos sovintoesitys saadaan, sähköistys- ja sähköasennusalan neuvottelukunta saapuu valtakunnansovittelijan toimistolta Tampereelle esittelemään sitä Sähköliiton hallinnolle. Tämän jälkeen hallinto päättää esityksen hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

Päivän aikataulua on mahdotonta ennustaa, joten tieto lakon mahdollisesta peruuntumisesta voi tulla hyvin myöhään. Jäsenistön kannattaakin seurata tiiviisti liiton tiedottamista. Tiedotamme hallinnon päätöksestä ja lakon kohtalosta Sähköliiton verkkosivuilla, Facebookissa ja Twitterissä.

Mikäli sovinnosta ei erikseen tiedoteta, lakko alkaa ilmoitetusti torstaina kello 6 ja kestää maanantaiaamuun 21. toukokuuta kello 6 saakka.

Jos sinulla on jotakin kysyttävää, ota yhteys edunvalvontaosastoomme edunvalvonta@sahkoliitto.fi tai puh. 03 252 0700.