Seuraa kevään neuvottelujen edistymistä Neuvottelut 2023 -osiosta

Sähköliiton työehtosopimusneuvottelut ovat käynnistyneet, ja olemme avanneet niiden seuraamista varten oman Neuvottelut 2023 -osion nettisivuillemme. Sieltä löydät kaiken oleellisen ja ajankohtaisen tiedon neuvotteluiden edistymisestä: pääsivulla kerromme, mistä neuvotellaan ja milloin, mitä tavoittelemme ja millainen neuvotteluprosessi on. Neuvottelu-uutiset-alasivulla julkaisemme kaikki neuvotteluja koskevat uutiset uusimmasta vanhimpaan.

Jo tänään 3. tammikuuta neuvotellaan sähköistys- ja sähköasennusalan palkkaratkaisusta, ja neuvotteluja on määrä jatkaa vastedes viikon välein. Seuraavat sovitut neuvottelut alkavat ensi viikon maanantaina 9. tammikuuta; silloin neuvotellaan Veikkaus Oy:n työehtosopimuksesta.

Tämän vuoden neuvottelut koskevat ensisijaisesti nimenomaan palkankorotuksia, sillä viime vuonna solmituissa työehtosopimuksissa on sovittu ns. optiovuodesta: työehtosopimus jatkuu vuoteen 2024, jos palkankorotuksista päästään määräajassa sopuun. Ellei sopua synny, työehtosopimus voidaan irtisanoa päättymään.

Sähköliiton tavoitteena neuvotteluissa on turvata jäsenten ostovoima palkankorotusratkaisuilla. Sama tavoite on myös muilla SAK:laisilla liitoilla.