Sähköliitto mukaan taisteluun kiky-tuntien poistamiseksi ja työehtojen heikentämistä vastaan

Sähköliitto osallistuu Teknologiateollisuus ry:n jäsenyrityksissä Teollisuusliiton ilmoittamaan työtaisteluun, joka alkaa maanantaina 9. joulukuuta kello 0.00 ja päättyy keskiviikkona 11. joulukuuta kello 23.59. Työtaistelulla vaaditaan palkattomien ns. kiky-tuntien poistamista sekä vastustetaan työnantajapuolen esittämiä työehtojen heikennyksiä ja aikeita lopettaa ammattiliittojen jäsenmaksuperintä.

Työtaisteluun osallistuvat niissä Teollisuusliiton lakon piiriin kuuluvissa yrityksissä työssä olevat Sähköliiton jäsenet, jotka eivät ole jo 5. joulukuuta alkavaksi ilmoitetun Sähköliiton oman työtaistelun piirissä. (Tässä linkki kyseiseen työtaistelu-uutiseen.)

5. joulukuuta alkavalla työtaistelulla tukitoimineen sähköliittolaiset puolustavat teollisuudessa työskentelevien sähköasentajien asemaa ja oikeutta omaan edunvalvontaan työpaikoilla sekä vastustavat työnantajaliiton sähköalan työehtojen halpuuttamispyrkimyksiä. Työnseisaus kestää neljä viikkoa ja päättyy 2. tammikuuta.

Sähköliiton jäsenet osallistuvat myös Teollisuusliiton ilmoittamaan mekaaniseen metsäteollisuuteen kohdistuvaan kolmipäiväiseen työtaisteluun 9.–11. joulukuuta.

Sähköliiton jäseniä työskentelee Teknologiateollisuuden työehtosopimuksen piirissä noin 2 200.

Sähköliiton hallitus päätti työtaisteluihin osallistumisesta eilen.