Sähköliitto käynnistää tukitoimet posti- ja logistiikkakeskuksissa

Sähköliitto on päättänyt tukea Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUn lakkoa tukitoimilla seitsemässä posti- ja logistiikkakeskuksessa kuudella paikkakunnalla. Tukilakot alkavat maanantaina 25. marraskuuta kello 6 ja päättyvät sunnuntaina 8. joulukuuta kello 24.

Tukitoimet koskevat energia-, ICT- ja verkostoalan (002), sähköistys- ja sähköasennusalan (005), huolto- ja kunnossapitoalan (010) työehtosopimusta sekä Teknologiateollisuus ry:n ja Teollisuusliitto ry:n välisen työehtosopimuksen ns. vihreää kirjaa noudattavia Sähköliiton jäseniä, jotka työskentelevät postin tai pakettien jakeluun, käsittelyyn tai eteenpäin välittämiseen liittyvissä sähkö- tai tietoliikennejärjestelmien huolto-, korjaus- ja kunnossapitotehtävissä alla listatuissa kohteissa:

• Postikeskus Tampere / Perkkoonkatu 13, 33850 Tampere
  • Pasilan postikeskus / Postintaival 9, 00230 Helsinki
  • Vantaan logistiikkakeskus / Tikkurilantie 148, 01530 Vantaa
  • Kuopion Postikeskus / Patterimäenkatu 5, 70800 Kuopio
  • Oulun Postikeskus / Takalaanintie 2, 90600 Oulu
  • Liedon logistiikkakeskus / Ahtokaari 5, 21420 Lieto
  • Posti Oy Rahtiterminaali / Suokalliontie 2, 01740 Vantaa

Tukilakkoon osallistuville Sähköliiton jäsenille maksetaan lakon ajalta 200 euron suuruinen lakkoavustus lakkopäivää kohden ensimmäisestä tukilakkopäivästä lähtien.