Sähköliitto ja muut SAK:n liitot lahjoittivat 230 000 euroa sairaanhoitopiireille

Sähköliitto on tänään yhdessä Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n ja yhdeksän muun SAK:laisen liiton kanssa osoittanut 12 sairaanhoitopiirille yhteensä 230 000 euron lahjoituksen suojavarusteiden ja laitteiden hankkimista varten.

Lahjoituksen saajat saivat itse kertoa, mistä niillä on tällä hetkellä kovin tarve. Varat käytetään esimerkiksi suoradigitaalisen osastokuvauslaitteen ja tehohoitolaitteiden hankkimiseen.

SAK ammattiliittoineen haluaa antaa konkreettista apua juuri tähän hetkeen ja kaikkein kriittisimpään paikkaan, jolloin apua voi tarvita kuka tahansa meistä.

‒ Kannamme huolta terveydenhuollon kestävyydestä ja työn turvallisuudesta koronakriisin keskellä ja haluamme auttaa ammattilaisia tekemään parhaansa jokaisen eteen, SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta perustelee.

Sähköliiton ja SAK:n ohella lahjoituksessa ovat mukana Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL, Paperiliitto, Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU, Rautatiealan Unioni RAU, Suomen Elintarviketyöläisten Liitto SEL, Suomen Merimies-Unioni SMU, Suomen Muusikkojen Liitto ja Teollisuusliitto.