Ramboll Finland Oy on Vuoden 2019 sähkösuunnittelija

Ramboll Finland Oy on valittu Vuoden 2019 sähkösuunnittelijaksi. Valinta julkistettiin eilen Sähköisen talotekniikan rakennuttajaseminaarissa Helsingissä. Valinnan tekevät kiinteistöalan ja rakennuttamisen ammattilaisten järjestö RAKLI ry ja Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry. Valinnalla halutaan nostaa esiin esimerkillisesti toimivia sähkösuunnitteluyrityksiä ja sähkösuunnittelijoiden työn osaamisvaatimuksia.

Ramboll Finland on yksi Suomen suurimmista sähkösuunnittelutoimistoista. Se kuuluu tanskalaiseen Ramboll Groupiin, jolla on toimintaa 35 maassa.

Ramboll Finlandin valikoima kattaa talotekniikan osalta perussähköistyksen lisäksi kaikki taloteknisen suunnittelun osa-alueet, kuten sähkö- ja tietojärjestelmät sekä LVI-järjestelmät ja rakennusautomaation. Yrityksen talotekniikkasuunnittelun vahvuus on 360 asiantuntijaa, joista 160 tekee työtään sähkösuunnittelun parissa. Kaikkiaan Ramboll Finlandissa on 2 400 työntekijää. Liikevaihto oli viime tilikaudella 227 miljoonaa euroa. Yrityksen toimitusjohtaja on Kari Onniselkä.

Valinnan perusteissa korostettiin muun muassa yrityksen jatkuvasti kehittyviä ​​​​työmenetelmiä, suunnittelun ​​​​​​laadunvalvontaa ja referenssilistaa, jossa on merkittäviä kohteita. Ramboll Finland Oy on ollut tai on parhaillaan toteuttamassa muun muassa juuri maailman parhaaksi uudeksi kirjastoksi valittua Helsingin keskustakirjasto Oodia, Pasilan Triplaa, Vuosaaren satamaa, Helsinki-Vantaan lentokentän Terminaali 2:ta ja Tampereen kansi ja areena -hanketta.