Postilla ongelmia Sähköliiton vaalimateriaalien jakelussa

Sähköliiton vaalien materiaali ei saapunut kaikille äänioikeutetuille maanantaina 7. syyskuuta, joka oli ensimmäinen äänestyspäivä. Vaalit järjestävä PostNord Strålfors on postittanut vaalimateriaalin kaikille äänioikeutetuille jo torstaina 3. syyskuuta.

Jakelusta vastaava Posti ei kuitenkaan ole pystynyt jakamaan vaalimateriaalia ennakkoon arvioidussa ajassa. Oletettavasti materiaali on äänestäjillä perillä tänään keskiviikkona 9. syyskuuta. Postitus sisältää vastaanottajan jäsennumeron ja henkilökohtaisen PIN-koodin sähköistä äänestystä varten sekä äänestyslipun postiäänestystä varten, jos ääntään ei halua antaa sähköisessä järjestelmässä.

Jos et kuitenkaan saa vaalimateriaalia vielä tämän viikon aikana, otathan yhteyttä vaalityöryhmään hankkiaksesi äänestyslipun keskusvaalilautakunnalta. Katso ohjeet täältä.

Sähköliiton keskusvaalilautakunta on jo aikaisemmin päättänyt pidentää äänestysaikaa kolmeen viikkoon aiempien edustajiston vaalien kahdesta viikosta, koska postin hidas kulku on tiedostettu liitossa. Siksi äänestysaika päättyy vasta keskiviikkona 30. syyskuuta kello 16.