Osastot, kevätkokousta voi siirtää, asiakirjat silti toimitettava

Tänään kokoontunut Sähköliiton hallitus ohjeistaa ammattiosastoja, että ne voivat hallitustensa päätöksellä siirtää kevätkokouksiaan pidettäväksi viimeistään 30. syyskuuta. Syynä poikkeukseen on koronaviruspandemia.

Osaston hallitus voi myös halutessaan päättää, että kevätkokous järjestetään etäyhteyden kautta, jos kokous jostain syystä halutaan järjestää jo nyt huhtikuussa. Osastojen säännöt sallivat osallistumisen tietoliikenneyhteyden tai muun teknisen apuvälineen avulla. Osaston hallituksen on silloin annettava tarkemmat ohjeet osallistumisesta, ja siitä on mainittava kokouskutsussa.

Sähköliiton hallitus edellyttää kuitenkin, että osastot toimittavat normaaliin tapaan toukokuun loppuun mennessä liitolle tietyt asiakirjat. Niiden toimittaminen on ehto sille, että osastot saavat jäsenmaksuosuuden täysimääräisenä.  Toimitettavat asiakirjat ovat osaston toimintasuunnitelma, talousarvio, toimintakertomus ja toiminnantarkastuslausunto

Kevätkokous tulee järjestää syyskuun loppuun mennessä, vaikka asiakirjat toimitetaankin normaalissa aikataulussa.