Osasto 100 muisti veteraaniaan

Tallinnan Viru-hotellin sähköistys ja Helsingin olympiastadionin saneeraus 1970-luvulla. Liekö muita sähköliittolaisia, jotka ovat olleet mukana näissä molemmissa isoissa hankkeissa? Keravalainen Pentti Mikkola on.

Hän täytti huhtikuussa 95 vuotta, ja oman ammattiosaston Järvenpään Sähköalantyöntekijät ry:n eli osasto 100:n edustajat muistivat veteraaniaan osaston pöytäviirillä näin alkusyksystä. Tapaamisessa muisteltiin muun muassa voittomaalia ammattiosastojen välisessä jalkapalloturnauksen loppuottelussa, lajin ystävästä kun on kyse.

Pentti Mikkolan työuran isoimpiin urakoihin alussa mainittujen lisäksi kuuluvat erilaiset hankkeet Pietarin alueella.

Virkeä veteraani syntyi Haminassa 1928. Isän sotilasura vei perheen Viipuriin, mistä perhe päätyi evakkojunan kyydissä Riihimäelle. Pentti oli tuolloin kymmenvuotias. Uudella kotipaikkakunnallaan nuorukainen varttui mieheksi, avioitui ja sai viisi lasta. Kymmenen vuotta sitten hän jäi leskeksi. Tätä nykyä hän asustaa hoivakodissa.