Nopeuta asiasi käsittelyä kassassa, toimita tarvittavat liitteet kerralla

klemmarit

Vuoden alkajaisiksi Sähköalojen työttömyyskassa on vastaanottanut paljon puutteellisia ansiopäivärahahakemuksia. Nopeutat asiasi käsittelyä, kun toimitat kaikki tarvittavat liitteet kerralla. Jos liitteitä puuttuu, asiasi käsittely ei pääse etenemään ennen kuin kaikki tarvittavat dokumentit ovat kassan käytettävissä. Liitteiden lähettäminen tipoittain ei liioin edistä asiasi käsittelyä. Lähetä siis hakemus vasta, kun kaikki liitteet ovat kasassa.

Hakemuksen ja liitteet pääset lähettämään tietoturvallisesti kassan sähköisessä asiointipalvelussa. Voit lähettää ne myös kirjepostina osoitteeseen Sähköalojen työttömyyskassa, PL 774, 33101 Tampere. Älä koskaan lähetä hakemuksia tai liitteitä sähköpostitse.

Liitteeksi tarvitset palkkatodistuksen työttömyyttäsi edeltäneeltä 26 työssäoloviikolta, jäljennöksen työsopimuksestasi ja työtodistuksestasi tai lomautusilmoituksestasi.

Älä myöskään unohda, että hakemuksen liitteeksi vaaditaan TE-toimiston lausunto työttömyytesi alkamisesta. Sen saat, kun ilmoittaudut työnhakijaksi täyttämällä sähköisen lomakkeen TE-palveluiden sivuilla viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi.