Muista ilmoittaa jäsenmaksuvapaistasi ja eläkkeelle siirtymisestäsi

Tietoturvasyistä Sähköliiton jäsenrekisteri ei saa tietoa, jos Kela on maksanut sinulle työttömyys- tai sairauspäivärahaa tai toimeentulotukea. Myöskään vakuutusyhtiöiden maksamat suoritukset eivät tule rekisterin tietoon, ei liioin se, jos olet ollut opiskelemassa, armeijassa tai rauhanturvatehtävissä. Nämä tiedot pitää muistaa ilmoittaa itse, jotta jäsenyytesi pysyy kunnossa ja jäsenmaksuvapautuksesi voidaan viedä jäsenyystietoihin.

Jos olet saanut eläkepäätöksen, muista ilmoittaa eläkkeellesiirtymispäiväsi ja lähettää eläkepäätös jäsenrekisteriin. Silloin sinut siirretään eläkeläisjäseneksi, eikä sinun tarvitse enää maksaa jäsenmaksua, vaikka kävisitkin töissä.

Omat tietosi on helppo päivittää kirjautumalla sisään jäsenen sähköiseen asiointipalveluun. Halutessasi voit ilmoittaa jäsenmaksuvapautusajoista ja pyytää maksuviitteitä jäsenmaksun maksamiseksi myös sähköpostitse tai puhelimitse jasenrekisteri@sahkoliitto.fi, puh. 03 252 0400 ma, ke ja pe kello 9‒15.

Varmistathan, että jäsenyytesi on ajan tasalla ja kunnossa. Jos ei ole, ilmoita muutoksista.