Metsäteollisuudessa työskentelevä jäsenemme, tervetuloa infotilaisuuteemme torstaina

Sähköliitto järjestää infotilaisuuden metsäteollisuuden sopimusalan jäsenille tämän viikon torstaina 25. maaliskuuta kello 17.

Kutsumme kaikki metsäteollisuuden alalla työskentelevät  sähköliittolaiset sopimusalajäsenemme keskustelemaan Teamsin välityksellä alan tulevaisuudesta. Olemme lähettäneet sähköpostikutsun Teams-linkkeineen kaikille jäsenillemme, jotka jäsenrekisterimme mukaan työskentelevät metsäteollisuuden työpaikoilla. Mikäli et ole saanut kutsua ja haluat osallistua, ota pikimmiten yhteyttä anne.lindeman@sahkoliitto.fi.

Sähköliitto on jo järjestänyt alan luottamushenkilöille ja ammattiosastojen aktiiveille suunnatun infotilaisuuksien sarjan. Osallistujia oli kiitettävästi ja kattavasti ympäri maata.

Torstain tilaisuudessa keskustellaan metsäteollisuuden sopimusalan tilanteesta, tulevista ratkaisuvaihtoehdoista ja neuvottelujen askelmerkeistä. Tilaisuudessa on paikalla Sähköliiton johto ja kattava edustus liiton asiantuntijoita.

Tervetuloa keskustelemaan metsäteollisuuden sopimusalan tulevaisuudesta ja siitä, miten etenemme suunnitelmallisesti kohti ratkaisua.

Metsäteollisuus ry ilmoitti viime vuoden lokakuussa luopuvansa työehtosopimustoiminnasta ja siirtävänsä työehdoista sopimisen yrityksiin työehtosopimuskausien umpeutuessa.

Sähköliitolla on tämän vuoden loppuun saakka voimassaoleva paperi- ja puumassateollisuuden työehtosopimus Metsäteollisuus ry:n kanssa. Työehtosopimusta noudatetaan sähköalan työntekijöihin. Sähköliitto on allekirjoittanut niin ikään vuoden loppuun saakka voimassaolevan mekaanisen metsäteollisuuden työehtosopimuksen huolto-osastojen sähkötyöntekijöiden osalta.