”Meidän Emmalle” SAK:n Duunari-stipendi!

Kainuun Sähkötyöntekijäin Ammattiosasto ry:n puheenjohtaja Emma Hyvönen on tänään palkittu Duunari-stipendillä SAK:n edustajiston kokouksessa.

750 euron Duunari-stipendin kriteereissä painotetaan ammattiylpeyttä, oman alan arvostuksen nostamista, aktiivista liittojäsenyyttä, yhteiskunnallista aktiivisuutta ja järjestäytymisen edistämistä. Emman palkitsemisen perusteissa korostetaan hänen työtään tasa-arvon ja Sähköliiton jäsenhankinnan hyväksi sekä omaa esimerkkiään ansiokkaasta työskentelemisestä miesvaltaisella alalla ja luottamusmiehenä toimimisesta.

Kiitospuheessaan Emma korosti sähköliittolaisia yhdistävää tekijää: rakkautta omaa ammattia kohtaan.

‒ Ammattiylpeytemme tekee meistä pienen mutta voimakkaan liiton. Tarvitaan kaikkia, jotka haluavat olla mukana varmistamassa, ettei työelämän muutoksia toteuteta työntekijöiden kustannuksella. Minä haluan olla yksi heistä. Tulevaisuuden duunarit ansaitsevat turvallisen, terveellisen ja tasa-arvoisen työelämän.

Ehdotuksia Duunari-stipendin saajaksi saattoi esittää syyskuun ajan. SAK palkitsi tänä vuonna ensimmäistä kertaa kaksi nuorta osaajaa stipendillä aikaisemman yhden sijaan.

Kellon ympäri -sarjan juttu Emman työpäivästä julkaistiin Vasamassa 4/2021