Maksuton Kesäduunari-info aukeaa tänään

Palkansaajajärjestöjen yhteinen perinteinen Kesäduunari-info avataan tänään maanantaina. Palvelu auttaa elokuun loppuun saakka kesätyöntekijöitä työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä.

Kesäduunarineuvojana toimivan Hanna-Marilla Zidanin tavoittaa arkisin kello 9–15 puhelimitse numerosta 0800 179 279 tai WhatsAppilla numerosta 040 747 1571. Käytössä on myös sähköinen yhteydenottolomake Kesäduunari-infon verkkosivuilla. Neuvontaa saa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palveluun voi ottaa yhteyttä myös nimettömänä.

Maksuton Kesäduunari-info on tarjonnut neuvontaa ja vastauksia jo 17 vuotta nuorten ja heidän läheistensä sekä työnantajien kysymyksiin. Kaikki kysymykset käsitellään luottamuksellisesti, joten neuvojen kysymistä ei tarvitse arastella.

Palvelun tarjoavat SAK, Akava ja STTK.

Kesätyötä koskevat perustiedot ovat löydettävissä Kesäduunari-infon verkkosivuilla. Ennen yhteydenottoa voi tutustua sivuilla olevien usein kysyttyjen kysymyksien vastauksiin ja kesäduunarin muistilistaan.