Luottamusmiesten jatkokurssi, Kiljavan opisto

1. osa 23.‒27.9.2019 Kiljavan opisto, Nurmijärvi

2. osa 28.10.‒1.11.2019 Kiljavan opisto, Nurmijärvi

Kohderyhmänä ovat luottamusmiesten perus- tai vastaavan kurssin käyneet tai muutoin perustiedot luottamusmiestoiminnasta hankkineet luottamusmiehet, varaluottamusmiehet, ammattiosastojen puheenjohtajat tai työpaikka- ja/tai ammattiyhdistystoiminnasta kiinnostuneet.

Kurssin tavoite on laajentaa ja syventää luottamusmiehen toimintaa sekä työelämää ja sen pelisääntöjä koskevia taitoja. Antaa valmiuksia kehittää työyhteisöä, ammattiyhdistysliikettä ja yhteiskuntaa sekä luottamusmiehen asemaa näissä ympäristöissä. Kurssin kesto on 10 vrk, ja se järjestetään kahdessa osassa.

Avainsisältöjä ovat

• kokemukset luottamusmiestoiminnasta
  • toiminnasta oppiminen
  • työsopimuslain keskeiset pykälät
  • yhteistoimintalain keskeiset pykälät
  • työehtosopimuksen säädökset
  • luottamusmiehen vaikuttaminen ja viestintä
  • välitehtävä omalla työpaikalla
  • luottamusmies neuvottelijana
  • luottamusmiehen työsuojeluyhteistoiminta
  • luottamusmiehen rooli kehittäjänä
  • luottamusmiehen arvostus ja merkitys
  • omien taitojen arviointi ja jatko-opinnot

Työnantaja maksaa palkan/ansionmenetyskorvauksen (työehtosopimuksen mukaan) kurssin ajalta sekä ateriakorvauksen opistolle, tai liitto maksaa kurssilaiselle opintostipendin. Liitto maksaa kurssimaksun, johon sisältyy majoitus, opetus ja jaettava materiaali sekä matkakulut, vain mikäli niitä syntyy, julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan tai omaa autoa käytettäessä vain auton kuljettajalle 0,23 €/km.

Tarvittaessa voit majoittua jo sunnuntaista alkaen; siitä sinun tulee ilmoittaa etukäteen Kiljavan opistolle. Sähköliitto maksaa majoituksesi.

Hakuohjeet ja ilmoittautumislomakkeen löydät täältä.