Luottamusmiehen työsuojelutieto, Kiljavan opisto

31.10.‒1.11.2022 Kiljavan opisto, Nurmijärvi

Kurssin järjestää Kiljavan opisto ja se on yhteinen muiden liittojen kanssa.

Kohderyhmänä ovat luottamusmiehet, ammattiosastojen puheenjohtajat ja yt-neuvottelukuntien jäsenet ja muut työsuojelusta kiinnostuneet.

Kurssin tavoitteena on oppia hyödyntämään työsuojelunäkökulmaa ja -lainsäädäntöä työpaikan yhteistoiminnassa ja neuvotteluissa. Tavoite on luoda ymmärrystä työsuojelutoiminnan tavoitteista ja merkityksistä työpaikan turvallisuuden ja tuottavuuden suhteen.

Avainsisältöjä ovat

• työsuojelun peruskäsitteet
  • työnantajan ja työntekijöiden velvoitteet työntekijöiden turvallisuuden, terveellisyyden ja työkyvyn ylläpitämiseksi
  • työsuojeluyhteistyö
  • työsuojelulainsäädännön tärkeimmät pykälät
  • yhteistyön kehittäminen työsuojeluihmisten ja luottamusmiesten välillä

Työnantaja maksaa palkan/ansionmenetyskorvauksen (työehtosopimuksen mukaan) kurssin ajalta sekä ateriakorvauksen opistolle, tai liitto maksaa kurssilaiselle opintostipendin. Liitto maksaa kurssimaksun, johon sisältyy majoitus (2 hh), opetus ja jaettava materiaali sekä matkakulut, vain mikäli niitä syntyy, julkisten kulkuneuvojen taksojen mukaan tai omaa autoa käytettäessä vain auton kuljettajalle 0,23 €/km.

Tarvittaessa voit majoittua jo sunnuntaista alkaen. Siitä sinun tulee ilmoittaa etukäteen Kiljavan opistolle. Sähköliitto maksaa majoituksesi.

Hakuohjeet ja ilmoittautumislomakkeen löydät täältä.