Liiton oikeusavusta konkreettisesti uudella sivulla

Sähköliiton toimihenkilöt neuvottelevat vuosittain noin sata erimielisyystapausta, joista osa päätyy oikeuteen. Viimeisen kolmen vuoden aikana liitto on hankkinut oikeusavun kautta jäsenilleen noin miljoona euroa palkkaa ja korvauksia.

Nettisivuillemme on nyt koottu uusi sivu, joka kertoo konkreettisesti tosielämän esimerkein jäsenelle arvokkaasta oikeusapupalvelusta. Oikeusapu käytännössä -alasivun löydät Pidämme puoliasi -osion alta ja tästä linkistä. Päivitämme sivun sisältöä uusin esimerkein, mutta näin alussa sivulla on seitsemän valaisevaa tapausta siitä, miten liitto on auttanut jäsentä peräämään oikeuksiaan.

Käy lukemassa esimerkiksi, mitä tapahtui, kun työnantaja väitti purkaneensa työsuhteen jo ennen kuin työntekijä oli ilmoittanut haluavansa päättää sen yli 200 päivää kestäneen lomautuksen perusteella. Entä miten ratkesi tilanne, jossa kahden samanlaista työtä tekevän palkassa oli perusteeton ero?