Kuntavaalit on käyty, muista hakea vaalitukea kuun loppuun mennessä

Kuntavaalit on käyty, ja uudet valtuustot aloittavat työnsä elokuun alussa.

Sähköliitto tukee ehdokkaina olleita jäseniään vaalikuluissa hakemuksen ja tositteiden perusteella enintään 200 eurolla. Vaalitukea tulee hakea kesäkuun loppuun mennessä, joten tee se nyt, mikäli asia on vielä hoitamatta.

Laadi vapaamuotoinen hakemus, skannaa tai kuvaa kuitit ja lähetä Kaisa Järvensivulle joko sähköisesti osoitteella kaisa.jarvensivu@sahkoliitto.fi tai postitse osoitteella Sähköalojen ammattiliitto ry, Kaisa Järvensivu, PL 747, 33101 Tampere.

Hakemuksessa tulee olla lyhyt selvitys kulujen laadusta sekä hakijan tilinnumero. Tositteiden pitää koskea selvästi todennettavaa kulua, kuten mainoksen painatuslaskua, laskua lehti-ilmoituksesta tai muuta vastaavaa kulua, josta on virallinen tosite. Liitto ei maksa esimerkiksi itse tehtyä matkalaskua.

Ehdokkaan hakemuksen loppusumma voi ylittää 200 euroa, mutta liitto maksaa tukea enintään sen verran. Jos loppusumma jää alle 200 euron, ehdokkaalle maksetaan tositteen mukainen summa.

Ehdokkaiden vaalitukeen on varattu 8 500 euroa. Jos hakemusten yhteissumma ylittää sen, budjetoitu summa jaetaan suhteellisesti hakijoiden kesken.