Katso tallenne Sähköliiton energiaseminaarista

Torstaina 9.3. pidetyssä Sähkön hinta nyt ja tulevaisuudessa -seminaarissa keskusteltiin muun muassa sähkön tuotannosta ja siirrosta, sähkön hinnan vaikutuksesta kuluttajien arkeen, työvoimasta sekä poliittisten päätösten vaikutuksesta energiatuotantoon.

Vasemmalta oikealle: puheenjohtaja, pormestari em. Lauri Lyly (sd.), rahoitus- ja kehittämispäällikkö Mikko Aaltonen (vas.) sekä kansanedustaja Sakari Puisto (ps.).

Katso seminaaritallenne täältä (kesto noin 1 h 30 min).

Lopussa esitetyt yleisökysymykset on leikattu pois huonon äänenlaadun vuoksi.

Seminaarin ohjelma

Miten tuotamme ja siirrämme sähkömme? Mitkä tekijät vaikuttavat sähkön hintaan nyt ja tulevaisuudessa?
Energiateollisuuden toimitusjohtaja Jukka Leskelä

Miten sähkön hinta vaikuttaa kuluttajien arkeen ja mitä pitäisi tehdä kohtuuttomien hintojen estämiseksi?
Kuluttajaliiton pääsihteeri Juha Beurling-Pomoell

Mistä työntekijät, jotka tekevät ja siirtävät sähkömme nyt ja tulevaisuudessa?
Sähköliiton puheenjohtaja Sauli Väntti

Politiikan paneeli pohtii alustusten pohjalta tilannetta ja poliittisten päätösten vaikuttavuutta
keskustelemassa kansanedustajaehdokkaat:

• puheenjohtaja, pormestari (em.) Lauri Lyly, sd.
  • rahoitus- ja kehittämispäällikkö Mikko Aaltonen, vas.
  • kansanedustaja Sakari Puisto, ps.
Kuvassa vasemmalta lukien tilaisuuden juontaja Sami Suojanen, Sähköliiton puheenjohtaja Sauli Väntti sekä Energiateollisuuden toimitusjohtaja Jukka Leskelä.