Jäsenrekisteri tiedustelee jäsenmaksukatkoksista

Sähköliiton jäsenrekisteri lähettää loppuvuoden aikana kyselyitä jäsenille, joilla on jäsenrekisterissä jäsenmaksukatkoksia. Kysely voi tulla sähköpostitse, kirjeitse tai iPost-palvelun kautta.

Jos saat kyselyn, tarkista, että työnantajasi on perinyt ay-jäsenmaksun palkastasi tai olet itse maksanut jäsenmaksusi, mikäli et ole tehnyt perintäsopimusta työnantajasi kanssa. Jäsenmaksukatkos voi johtua myös siitä, että emme ole saaneet sinulta jäsenmaksuvapautusilmoitusta tai tietoa eläkkeelle jäämisestäsi. Jäsenmaksuvapautukseen oikeuttaa esimerkiksi opiskelu, Kelan tai vakuutusyhtiön korvaukselle jääminen tai ase/siviilipalveluksen aloittaminen.

Saamassasi kyselyssä mainittu katkosaika on jäsenrekisterin tarkastelujakso, eli maksusi saattaa puuttua sitä lyhyemmältä ajalta.

Jäsenmaksutietojesi tarkistaminen hoituu kätevimmin sähköisessä asiointipalvelussa, johon pääset kirjautumaan jäsennumerollasi ja salasanalla. Jos kirjaudut palveluun ensimmäistä kertaa, noudata palvelun etusivulta löytyvää ohjetta.

Asiointipalvelussa pääset myös laskemaan ja maksamaan mahdolliset puuttuvat jäsenmaksusi tai tekemään jäsenmaksuvapautusilmoituksen, mikäli se on jäänyt tekemättä. Silloin jäsenyytesi pysyy ajan tasalla.

Mikäli jäsenyytesi ei ole ajan tasalla emmekä saa havaitsemaamme jäsenmaksukatkokseen selvitystä, sääntöjen mukaan sinut voidaan erottaa Sähköliiton ja Sähköalojen työttömyyskassan jäsenyydestä.