Itse maksava jäsen, tarkistathan jäsenmaksutietosi

Itse jäsenmaksusi maksava jäsen, ovathan maksusi ajan tasalla? Tai olethan muistanut tehdä jäsenmaksuvapautusilmoituksen? Oman tilanteesi pääset tarkistamaan jäsenen sähköisessä asioinnissa. Siellä voit myös laskea rästimaksujesi määrän ja maksaa ne tai tehdä jäsenmaksuvapautusilmoituksen.

Tarvittaessa voit olla yhteydessä jäsenpalveluosastoon sähköpostitse jasenrekisteri@sahkoliitto.fi tai puhelimitse 03 252 0400. Puhelinpalvelu on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin kello 9–15.

Jäsenmaksuvapautukseen olet oikeutettu, mikäli esimerkiksi opiskelet tai suoritat ase- tai siviilipalvelusta.

Jos jäsenyystietosi eivät ole kunnossa eli sinulla on jäsenmaksurästejä tai sinulta puuttuu jäsenmaksuvapautusilmoitus ja jäsenyytesi on päätetty maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi, Sähköalojen työttömyyskassa ei voi maksaa sinulle ansiopäivärahaa. Myös matkustajavakuutus, liiton apu ongelmatilanteissa ja muut jäsenedut päättyvät maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi.

Hyvä keino välttää rästit on siirtyä työantajaperintään. Tarkista, tilittääkö työnantajasi jäsenmaksut Sähköliittoon, ja toimita perintäsopimus työnantajallesi tai palkanlaskijalle.