Huolto- ja kunnossapitoalan kaksivuotinen työehtosopimus hyväksytty

Sähköliiton hallitus on tänään hyväksynyt viime perjantaina syntyneen neuvottelutuloksen huolto- ja kunnossapitoalan työehtosopimukseksi. Samoin on tehnyt työnantajapuolta edustava Palvelualojen työnantajat Palta ry.

Uusi työehtosopimus on kaksivuotinen, ja se on voimassa 1.4.2023–31.3.2025.

Työehtosopimuksen mukaiset tämän vuoden palkankorotukset tulevat voimaan 1. elokuuta tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta. Palkkoja korotetaan 4,8 prosentin suuruisella yleiskorotuksella, samoin palkkataulukoita ja lisiä. Urakoita korotetaan vastaavalla prosentilla jäljellä olevan työmäärän osalta.

1.6.2024 tai lähinnä sen jälkeen alkavan palkanmaksukauden alusta palkkoja korotetaan 1,2 prosentin suuruisella yleiskorotuksella. Korotus toteutetaan vastaavalla tavalla kuin vuonna 2023.

Palkkaratkaisu noudattaa ns. yleistä linjaa ilman kertaerää.

Neuvottelutuloksessa on myös päivitetty synnyttävän vanhemman raskaus- ja vanhempainvapaata koskevia tekstejä sekä tehty suojavarusteita koskevia tarkennuksia.

Hyväksytty neuvottelutulos kokonaisuudessaan löytyy alla olevasta pdf-muotoisesta liitteestä. Työehtosopimus päivitetään sivuillemme sen valmistuttua.

Neuvottelutulos 31.3.2023(PDF 126 KB)