HSK Sähkö Oy on Vuoden sähköurakoitsija

Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry on valinnut Vuoden sähköurakotsijaksi HSK Sähkö Oy:n Kalajoelta.

Yritys aloitti viisitoista vuotta sitten, ja nyt se on kasvanut yli 10 miljoonan euron vuosittaista liikevaihtoa tekeväksi ja noin 70 henkilöä työllistäväksi. HSK Sähköllä on Kalajoen lisäksi toimipisteet Rovaniemellä ja Oulussa.

– Osaamiseemme kuuluu perinteisen talotekniikan lisäksi sähköverkon- ja tievalaistuksen rakentaminen ja telematiikka. Teemme töitä aina pienasuintaloista ja niiden remonteista kauppakeskuksiin ja ydinvoimalaitoshankkeista kesämökkeihin. Julkisella rakentamisella on suuri painoarvo, kertoo yrittäjäpariskunta Johanna ja Hannu Kauppi.

He arvioivat, että aurinkosähkövoimaloiden yleistyminen tuo merkittävän bisnesmahdollisuuden voimaloiden koon kasvaessa.

Infrarakentamisen puolella HSK Sähkön asiakkaisiin kuuluu isoja verkkoyhtiöitä kuten Elenia, Caruna, Korpelan Voima ja Savon Voima. Elenian kanssa HSK Sähkö on toteuttanut historiansa suurimman urakan viisivuotisen ja 15 miljoonan euron suuruisen rakentamissopimuksen muodossa.