Ehdokasasettelu päättyi ‒ edustajiston vaaleissa 511 ehdokasta!

Ehdokkaaksi asettuminen Sähköliiton ja Sähköalojen työttömyyskassan edustajiston vaaleihin on päättynyt tänään 5. kesäkuuta kello 16. Määräaikaan mennessä ehdokkaaksi asettui 511 jäsentä. Vaaliliittoja on mukana kaksi: Sähköliiton Edunvalvonnantekijöitä edustaa 158 ehdokasta ja Sähköliiton Yhteislistaa 353.

Luvut ovat vielä vahvistamattomia. Ehdokasasetteluasiakirjojen teknisten virheellisyyksien oikaisumahdollisuus päättyy 18. kesäkuuta, ja vaalipiirikohtaisten ehdokaslistojen yhdistelmät vahvistetaan 8. heinäkuuta. Tuolloin myös keskusvaalilautakunta arpoo vaaliliittojen tunnukset.

Viimeistään 15. heinäkuuta keskusvaalilautakunta ilmoittaa ammattiosastoille vaalipiirikohtaisesti edustajistoon valittavien jäsenten lukumäärän sopimusalakohtaisesti.

Sähköinen ja postiäänestys alkavat 7. syyskuuta. Äänestää voi syyskuun loppuun saakka, ja keskusvaalilautakunta vahvistaa vaalin tuloksen 15. lokakuuta.

Uusi edustajisto kokoontuu ensimmäiseen kokoukseensa marraskuun viimeisenä viikonloppuna.