Ansiopäivärahan saaja, käytä sähköistä asiointia Postin lakon aikana

Postin jakelu, käsittely ja kuljetus ovat lakossa, kun Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUn työnseisaus alkaa maanantaina 11. marraskuuta kello 6.

Sähköalojen työttömyyskassa kehottaa ansiopäivärahan saajia asioimaan sähköisesti kassan kanssa, sillä kirjepostin kulku takertelee, vaikka osapuolet saavuttaisivat sovun piankin. Seuraavan kerran PAUn ja Palvelualojen työnantajat Paltan kiistan sovittelua jatketaan keskiviikkona 13. marraskuuta.

Sähköistä asiointia käyttämällä varmistat, että hakemuksesi pääsee mahdollisimman pian käsiteltäväksi ja saat etuuden tilillesi nopeammin. Palvelussa pääset näkemään myös kassan päätökset ja maksut, joten sinun ei tarvitse odottaa kirjepostin saapumista.

Kassan sähköisessä asioinnissa pystyt lähettämään etuushakemuksen ja tarvittavat liitteet kaikkina vuorokauden aikoina maksutta. Asiointipalveluun kirjautuminen edellyttää vahvaa tunnistautumista Suomi.fi-palvelun kautta joko pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Asiointipalveluun sisältyy myös viestintätoiminto, jolla voit lähettää viestejä työttömyyskassan käsittelijöille ja vastaanottaa heiltä viestejä tietoturvallisessa ympäristössä. Kassa vastaa kysymyksiin viimeistään viiden työpäivän kuluessa viestin saapumisesta.

Jos hakemuksen lähettäminen sähköisessä asioinnissa ei onnistu, otathan yhteyttä puhelimitse. Kassan puhelinpalvelu numerossa 03 252 0300 on avoinna maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 9–15 sekä perjantaisin kello 9–12.