Alan trendeistä kattavasti Jyväskylän messuilla

sähkömessut

Kuva on vuoden 2020 messuilta. Kuva: Anne Kalliola

Sähkö Valo Tele Av 2022 -messut järjestetään 7.‒9. syyskuuta Jyväskylän Paviljongissa. Kolmen päivän ohjelmassa riittää ajankohtaisia aiheita aurinkoenergiasta sähköiseen liikenteeseen ja kiinteistöautomaatiosta uusiin standardeihin.

Puhumassa ovat esimerkiksi Aalto-yliopiston kyberturvallisuuden työelämäprofessori Jarno Limnéll ja Helsingin kaupungin johtava energia-asiantuntija Kalevi Härkönen. Yritysten edustajat esittelevät niin ikään ajankohtaisia aiheita kymmenissä tietoiskuissaan jokaisena messupäivinä.

− Sähköalan yhteiskunnallinen merkitys on noussut entisestään, sillä siltä odotetaan ratkaisuja isoihin kysymyksiin alkaen ilmastonmuutoksen torjunnasta aina ihmisten jokapäiväiseen hyvinvointiin. Ratkaisuja on toki olemassa, ja niitä otetaan vauhdilla käyttöön niin energiajärjestelmän kuin koko rakennetun ympäristömme uudistamiseksi, sanoo tapahtumasta vastaava myyntijohtaja Ilari Tervakangas Jyväskylän Messut Oy:stä.

Alaa puhuttavia isoja trendejä ovat esimerkiksi kasvava hajautettu päästötön sähköntuotanto, pyrkimys entistäkin parempaan energiatehokkuuteen sekä ennakoitua nopeampi siirtymä sähköautoiluun. Niiden myötä sähköverkot ja kiinteistöt tarvitsevat digitalisaation tuomaa älykkyyttä. Yksittäisten laitteiden sijaan tarvitaan järjestelmiä sekä aiempaa laajempaa teknistä ja kaupallista osaamista.

Katso messujen aikataulu ja ohjelma sekä kävijäksi rekisteröityminen messujen omilta sivuilta. Sisäänpääsysi on maksuton, kun rekisteröidyt ennakkoon.