Äänestys on päättynyt ‒ tulos vahvistetaan 15.10.

Sähköliiton ja Sähköalojen työttömyyskassan edustajiston vaalien äänestysjärjestelmä on sulkeutunut tänään kello 16. Alustavien tietojen mukaan äänestysprosentti vaaleissa oli noin 28, mutta luvusta puuttuvat ensi viikon maanantaihin mennessä saapuvat postiäänet, jotka vielä skannataan laskentajärjestelmään.

Vaalien ääntenlaskenta on alkanut heti äänestyksen päätyttyä. Laskenta päättyy 7. lokakuuta, jolloin vahvistamaton tulos on selvillä. Keskusvaalilautakuntana toimiva Sähköliiton hallitus vahvistaa vaalien tuloksen 15. lokakuuta, ja julkaisemme sen sähköisissä kanavissamme tämän jälkeen sekä 22. lokakuuta ilmestyvässä Vasama-lehdessä.

Vaalitulos ilmoitetaan valituksi tulleille varsinaisille edustajille ja varaedustajille sekä ammattiosastoille viimeistään 23. lokakuuta. Edustajavaltakirjat saapuvat edustajistoon valituille postitse lokakuun loppuun mennessä.

Tuloslaskennan yhteydessä äänestäneiden kesken arvotaan liikunnallisia palkintoja: sähköavusteinen maastopyörä, urheilukello, lomaviikko Saariselällä ja ​​​Sähköliiton omassa lomapaikassa Kotkan Kaarniemessä, Sähköliitto-takki ja S-ryhmän 30 euron lahjakortteja. Voittaneille ilmoitetaan henkilökohtaisesti ja heidät julkistetaan myös Sähköliiton kanavissa, mikäli he antavat luvan.

Liiton ja kassan uusi edustajisto aloittaa ensimmäisen kokouksensa 27. marraskuuta kello 10. Kolmipäiväisessä kokouksessa valitaan edustajiston ja liiton puheenjohtajat ja varapuheenjohtajat, liiton ja kassan hallitukset sekä liiton johtokuntien kokoonpanot.