Äänessä on voimaa ‒ äänestä Sähköliiton vaaleissa nyt!

Äänestäminen Sähköliiton ja Sähköalojen työttömyyskassan edustajiston vaaleissa on alkanut! Valittavanasi on 507 ehdokasta, jotka löydät kuvineen ja omin sanoin -esittelyineen ehdokassivustolta. Kun olet äänesi arvoisen ehdokkaan vaalipiiristäsi löytänyt, siirry äänestysjärjestelmään tästä linkistä tai Äänestä-sivulla olevan linkin kautta tai täytä postissa saapuva äänestyslipuke ja lähetä se palautuskuoressa keskusvaalilautakuntaan.

Äänioikeutettuna olet saanut tai pian saamassa vaalimateriaalipostituksen, joka sisältää jäsennumerosi, henkilökohtaisen PIN-koodisi sähköistä äänestystä varten, äänestyslipun ja palautuskuoren postiäänestystä varten sekä vaalipiirisi ehdokaslistojen yhdistelmän, josta voit valita ehdokkaasi.

Vaalimateriaali on postitettu 3. syyskuuta.

Äänestysaika on 7.‒30. syyskuuta kello 16 asti. Jos äänestät postitse, äänestyslipun sisältävä palautuskuori on syytä postittaa viimeistään 20. syyskuuta.

Näin äänestät sähköisesti:

1. Mene osoitteeseen www.sahkoliitto.fi/vaalit/aanesta ja kirjaudu sähköiseen äänestysjärjestelmään jäsennumerollasi ja PIN-koodillasi, jotka löydät saamastasi vaalimateriaalipostituksesta. Järjestelmä ohjaa sinut automaattisesti oikean vaalipiirin ehdokaslistaan.
  2. Valitse ehdokkaasi.
  3. Vahvista valintasi, jotta äänesi tallentuu järjestelmään. Tällöin PIN-koodisi poistuu käytöstä, eikä sillä voi äänestää enää toista kertaa.

Näin äänestät postitse:

1. Irrota äänestyslipuke saamasi vaalimateriaalipostituksen saatekirjeen alalaidasta.
  2. Kirjoita ehdokkaasi numero selkeästi äänestyslipukkeen ympyrään. Älä tee lipukkeeseen muita merkintöjä.
  3. Sulje äänestyslipuke postituksen mukana tulleeseen palautuskuoreen ja toimita kuori postin kuljetettavaksi. Postimaksu on maksettu puolestasi.

Sähköliittolaisena voit nyt vaikuttaa siihen, ketkä käyttävät päätösvaltaa omassa liitossasi ja työttömyyskassassasi seuraavan neljän vuoden ajan. Edustajisto päättää kaikista keskeisimmistä asioista: toiminnan sisällöstä, talousarviosta ja tilinpäätöksestä, jäsenmaksusta ja koulutuksesta. Edustajisto myös valitsee liiton johdon ja hallinnon sekä kassan hallituksen.

Ääntä kannattaa käyttää nyt, niin tulevaisuuden tavoitteet ovat sinun toiveittesi näköisiä!

Kaikkien äänestäneiden kesken arvotaan sähköavusteinen Ghost Teru Hybride -maastopyörä ja pyöräilykypärä, Suunto Traverse -urheilukello, pääsiäisloma Sähköliiton viikko-osakkeessa Saariselällä 3.‒10.4.2021, lomaviikko Sähköliiton omassa lomapaikassa Kotkan Kaarniemessä, tyylikäs Sähköliitto-takki sekä viisi kappaletta S-ryhmän 30 euron lahjakortteja.