Työttömyyskassa

Kassan sähköisessä asiointipalvelussa on huoltokatko ti 21.11. klo 15‒16.
Pahoittelemme aiheutuvaa haittaa.

Työttömyyskassa käsittelee tällä hetkellä 10.11.2017 saapuneita ensihakemuksia.
Selvissä jatkohakemuksissa (kokonaan työtön) ovat käsittelyssä nyt 17.11.2017 saapuneet hakemukset.
Soviteltavissa ja liitteellisissä jatkohakemuksissa käsittelyssä ovat 15.11.2017 saapuneet hakemukset.

Päivitetty 17.11.2017.

Sähköinen asiointipalvelu uudistui 4.9.

Maanantaina 4.9.2017 avautui uusi sähköinen asiointipalvelu kassan jäsenten käyttöön. Uusi asiointipalvelu ohjaa käyttäjää aiempaa tarkemmin täyttämään hakemuksen oikein ja huomioi, mitä liitteitä on toimitettava. Palvelu toimii myös uusimmissa mobiililaitteissa ja tableteissa sujuvasti.

Miten muutos vaikuttaa asiointiin?

Jos olet jo rekisteröitynyt sähköisen asiointipalvelun käyttäjäksi, aiemmin luomasi käyttäjätunnus ja salasana toimivat myös uudessa sähköisessä asiointipalvelussa.

Kassan sivuilla vasemmassa reunassa oleva sähköinen asiointipalvelu -painike vie uudelle aloitussivulle, jossa oletuksena on valinta uusi asiointipalvelu. Myös vanha asiointipalvelu pidetään toiminnassa jonkin aikaa uuden asiointipalvelun rinnalla.

Klikattuasi sähköisen asiointipalvelun painiketta päädyt aloitussivulle, jossa oletuksena tummansinisellä on valinta uusi easiointi. Jos haluat käyttää vanhaa sähköistä asiointipalvelua, klikkaa vaaleapohjaista vanha easiointi -painiketta.

Kirjautumisvaiheessa palvelu kysyy sinulta käyttäjätunnusta tai sähköpostiosoitetta. Käyttäjätunnus on jäsennumerosi. Uudessa sähköisessä asiointipalvelussa voit kirjautua myös sähköpostiosoitteellasi, jos se on rekisteröity tietoihisi.

Tältä näyttää uuden sähköisen asiointipalvelun aloitussivu, kun olet kirjautunut sinne.

Huomioi, että jos vaihdat salasanaa uudessa sähköisessä asiointipalvelussa, se ei muuta salasanaa vanhaan asiointipalveluun. Jos päätät palata käyttämään vanhaa asiointipalvelua, salasana tulee vaihtaa siellä.

Uudessa asiointipalvelussa asiointikieli on toistaiseksi suomi. Ruotsin- ja englanninkieliset palvelut julkaistaan myöhemmin.

Päivitetty 7.9.2017

Ota tekstiviestipalvelu käyttöön

Työttömyyskassa tiedottaa jälleen tekstiviestillä, kun maksettu päiväraha on lähtenyt kassasta. Pääset ottamaan tekstiviestipalvelun käyttöön kassan sähköisen asiointipalvelun Omat asetukset -kohdassa. Valitse siellä maksuilmoituksen toimitustavaksi kolmesta vaihtoehdosta alin: eAsiointi ja tekstiviesti.

Muista tarkistaa, että puhelinnumerosi on oikein. Sen pystyy myös tarvittaessa muuttamaan. Lopuksi paina vielä Tallenna asetukset -painiketta.

Tekstiviestipalvelu nopeuttaa tiedonsaantiasi ja on myös ekologinen vaihtoehto, kun paperista maksuilmoitusta ei enää tarvita.

Löydät kuvallisen ohjeen palvelun käyttöön ottamiseksi alta.

Oletko oikeutettu liikkuvuusavustukseen?

Työttömyyskassat alkavat vuoden 2017 alusta maksaa uutta etuutta, joka tukee koko- tai osa-aikaisen työn vastaanottamista pitkän työmatkan päästä. Liikkuvuusavustusta tulee hakea ennen työn aloittamista. Sen suuruus on noin 700 euroa kuukaudessa.

Tutustu etuuden saamisen ehtoihin ja hakemukseen tarkemmin täällä.

ANSIOPÄIVÄRAHAN VEROTUS MUUTTUI! Ennakonpidätys on aina vähintään 25 %, jos päivärahansaaja ei toimita työttömyyskassaan muutosverokorttia etuutta varten. Lue lisää.

VOIT TILATA VEROKORTIN SUORAAN OMAAN TYÖTTÖMYYSKASSAASI! Uuden verokortin saat nopeimmin osoitteesta www.vero.fi/verokortti. Verkkopalvelussa voit tulostaa verokortin itse tai lähettää sen postitse valitsemaasi osoitteseen. Palvelusta voit lähettää verokortin myös suoraan omaan työttömyyskassaasi. Lue lisää TYJ:n sivulta.

ÄLÄ LÄHETÄ TYÖTTÖMYYSKASSAAN ALKUPERÄISIÄ ASIAKIRJOJA.
EMME PALAUTA NIITÄ.