Työttömyyskassa

Puhelinpäivystyksemme
3.7.‒4.8.

Toimisto on suljettu viikot 27‒31.

Puhelinpäivystyksemme palvelee ma‒pe klo 10‒11 numerossa 03 252 0300.

Kassan väki toivottaa kaunista kesää!

Muutos puhelinpalveluaikoihin

Sähköalojen työttömyyskassan puhelinpalvelu numerossa 03 252 0300 palvelee 1.5. alkaen:

maanantaina 9‒15
keskiviikkona 9‒15
perjantaina 9‒12

Muina viikonpäivinä rauhoitamme käsittelijöiden työaikaa ruuhkien purkamiseen. Käytäthän sähköista asiointipalveluamme tai yhteydenottolomakettamme.

Päivitetty 2.5.2017

Työttömyyskassa käsittelee tällä hetkellä viikolla 29/2017 (17.7. - 21.7.) saapuneita ensihakemuksia.
Jatkohakemusten käsittelyaika on enintään 1,5 viikkoa.

Päivitetty 13.7.2017.

Ota tekstiviestipalvelu käyttöön

Työttömyyskassa tiedottaa jälleen tekstiviestillä, kun maksettu päiväraha on lähtenyt kassasta. Pääset ottamaan tekstiviestipalvelun käyttöön kassan sähköisen asiointipalvelun Omat asetukset -kohdassa. Valitse siellä maksuilmoituksen toimitustavaksi kolmesta vaihtoehdosta alin: eAsiointi ja tekstiviesti.

Muista tarkistaa, että puhelinnumerosi on oikein. Sen pystyy myös tarvittaessa muuttamaan. Lopuksi paina vielä Tallenna asetukset -painiketta.

Tekstiviestipalvelu nopeuttaa tiedonsaantiasi ja on myös ekologinen vaihtoehto, kun paperista maksuilmoitusta ei enää tarvita.

Löydät kuvallisen ohjeen palvelun käyttöön ottamiseksi alta.

Päivitetty 2.2.2017

Oletko oikeutettu liikkuvuusavustukseen?

Työttömyyskassat alkavat vuoden 2017 alusta maksaa uutta etuutta, joka tukee koko- tai osa-aikaisen työn vastaanottamista pitkän työmatkan päästä. Liikkuvuusavustusta tulee hakea ennen työn aloittamista. Sen suuruus on noin 700 euroa kuukaudessa.

Tutustu etuuden saamisen ehtoihin ja hakemukseen tarkemmin täällä.

Päivitetty 19.12.2016

JUMITTUIKO JATKOHAKEMUKSEN TÄYTTÄMINEN HAKUJAKSOON? Tieto hakujaksosta pitää viedä kassan uuteen sähköiseen asiointipalveluun itse, kun teet ensimmäistä jatkohakemustasi. Merkitse hakujakson ensimmäiseksi päiväksi päivä, josta lukien haet ansiopäivärahaa, eli edellistä maksujaksoa seuraava päivä. Päättymispäivä puolestaan on siitä neljän viikon kuluttua oleva sunnuntai. Jos haet ansiopäivärahaa kokonaiselta kuukaudelta, esimerkiksi lokakuulta, anna hakujaksoksi 1.10.2016‒31.10.2016. Anna vastaukseksi esimerkiksi piste, jos ohjelma kysyy, miksi haet poikkeuksellista hakujaksoa. Vaikka ohjelmassa näkyisi virheellisiä vanhoja hakujakson tietoja, voit silti lähettää uuden jatkohakemuksen.

Päivitetty 7.11.2016

ANSIOPÄIVÄRAHAN VEROTUS MUUTTUI! Ennakonpidätys on aina vähintään 25 %, jos päivärahansaaja ei toimita työttömyyskassaan muutosverokorttia etuutta varten. Lue lisää.

VOIT TILATA VEROKORTIN SUORAAN OMAAN TYÖTTÖMYYSKASSAASI! Uuden verokortin saat nopeimmin osoitteesta www.vero.fi/verokortti. Verkkopalvelussa voit tulostaa verokortin itse tai lähettää sen postitse valitsemaasi osoitteseen. Palvelusta voit lähettää verokortin myös suoraan omaan työttömyyskassaasi. Lue lisää TYJ:n sivulta.

ÄLÄ LÄHETÄ TYÖTTÖMYYSKASSAAN ALKUPERÄISIÄ ASIAKIRJOJA.
EMME PALAUTA NIITÄ.