Upgreidaa oppilasjäsenyys

Kaikkiin Sähköliiton jäsenetuihin pääset kiinni liittymällä liiton maksavaksi jäseneksi. Näin voit tehdä siirtyessäsi työelämään mutta myös, kun työskentelet opiskelujesi ohella. Voit siis liittyä maksavaksi jäseneksi esimerkiksi heti, kun aloitat kesätyön.

Kesätyötä voit tehdä millä alalla tahansa. Ilmoita kesätyön jälkeen syksyllä jäsenrekisteriin sähköalan opintojesi jatkumisesta, niin sinulle myönnetään jäsenmaksuvapautus seuraavan lukuvuoden ajaksi.

Sähköliiton jäsenmaksu on 1,45 % veronalaisesta tulosta. Maksat liiton jäsenmaksun kaikista ennakonpidätyksen alaisista palkkatuloistasi, myös lomarahasta ja lomakorvauksesta, osa-aikatyöstä ja työstä, jota teet saadessasi soviteltua työttömyyspäivärahaa. Jäsenmaksu on verotuksessa vähennyskelpoinen.

Maksavaksi jäseneksi liittymällä voit kartuttaa kesä- ja pätkätöissä työssäoloehtoa, joka vaaditaan ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan saamiseksi.

Oppilasjäsen huomio! Kun valmistut ja työllistyt sähköalalle, jatka jäsenyyttäsi Sähköliitossa. Jos työllistyt muulle alalle, liity liittoon, jonka tessiä alalla noudatetaan. Sopivan liiton löydät osoitteesta www.liitot.fi.