Yhteystiedot  |  FI  EN  |   SV  |

Close this search box.

Jäsenedut

Jäsenyys hyödyttää työelämässä ja vapaalla

Työehtosopimus on ammattiliiton tärkeimpiä etuja, joka vastaa palkkaa, työaikaa ja ylipäätään työsuhdetta koskeviin kysymyksiin. Sen määräysten noudattamista valvovat luottamusmiehet työpaikoilla, ammattiosastot sekä Sähköliitto.

Osaavat ja aktiiviset luottamushenkilömme ajavat sähköliittolaisten etua työpaikoilla. Heiltä saat apua työpaikkatasolla, ja heidän puoleensa kannattaa kääntyä aina ensin.

Sähköliiton asiantuntijat auttavat ja neuvovat työehtoasioissa ja erilaisissa ristiriitatilanteissa. Jos riita kärjistyy, sinulla on mahdollisuus saada liiton hallituksen myöntämää maksutonta tapauskohtaista oikeusapua, kunhan edellytykset täyttyvät.

Jäsenmaksuusi sisältyy myös Työttömyyskassa Aarian jäsenmaksu. Mikäli joudut lomautetuksi tai työttömäksi, olet oikeutettu ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan, kun jäsenyys- ja työssäoloehto täyttyvät.

Sähköliittolaisena pääset osallistumaan liiton järjestämiin monipuolisiin koulutuksiin, jotka ovat sinulle maksuttomia. Kurssitarjonta käsittää niin oman alan työehtosopimukseen liittyvää koulutusta kuin työttömille työnhakijoille suunnattuja korttikoulutuksia, jotka lisäävät työllistymismahdollisuuksiasi.

Jäsenyyteesi sisältyy työelämään liittyvien palvelujen ja turvan lisäksi monenlaisia vapaa-ajallasi hyödynnettäviä jäsenetuja.

Jäsenetuosiomme päivittyy yleensä vuodenvaihteessa ja alkuvuodesta, mutta uusia etuja tulee vuoden mittaankin.

Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Järvensivu Kaisa